Retail&Agrobusiness

Investiţii directe versus lohn. Opt giganţi din modă au investit în producţie în România şi au afaceri de 1,5 miliarde de lei. În fabricile lor lucrează peste 5.000 de salariaţi

România a fost încă dinainte de anii ’90 una dintre cele mai importante destinaţii de producţie pentru marile branduri, atât mass market, cât şi de lux

România a fost încă dinainte de anii ’90 una dintre cele mai importante destinaţii de producţie pentru marile branduri, atât mass market, cât şi de lux

Autor: Cristina Rosca

06.04.2016, 19:30 940

Grupul italian de modă de lux Moncler, cunoscut pentru gecile sale cu preţuri ce depăşesc 1.000 de euro, este cel mai nou nume din industria modei care îşi face intrarea pe piaţa locală printr-o investiţie directă în producţie.

Alţi giganţi care au deja fabrici locale sunt Louis Vuitton, Benetton sau Calzedonia, în total opt fabrici cu afaceri de 1,5 mld. lei şi peste 5.000 de angajaţi, potrivit cal­culelor ZF.

Numărul com­pa­niilor care au venit pe piaţa locală cu investiţii directe este relativ mic, prin comparaţie cu numărul brandurilor gigant care produc pe piaţa locală în prin parteneri. De altfel, giganţi precum H&M sau Zara preferă să externalizeze producţia şi să lucreze în sistem de lohn sau în sistem de producţie integrată cu sute de fabrici din toată lumea.

„De regulă afacerile de familie sunt cele care preferă să controleze şi producţia mai degrabă decât să lucreze cu parteneri. Această situaţie mai este caracteristică şi unor branduri de lux mai degrabă decât unora de masă“, spune managerul unei unităţi de producţie din România care nu a dorit să îşi facă publică identitatea.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO