Retail&Agrobusiness

Kaufland şi Cooperativa Agricolă „Ţara Mea” se asociază pentru susţinerea programului „Alege Oaia! ”

Kaufland şi Cooperativa Agricolă „Ţara Mea” se...

Autor: Dan Straut, Mediafax

28.04.2018, 13:35 1829

Potrivit acordului, 12 articole din carne de oaie autentic românească, marca „Ţara Mea”, vor fi disponibile la vânzare în magazinele Kaufland România. Este pentru prima dată când românii vor avea acces la acest tip de produse refrigerate. Toate cele trei federaţii de oieri din România şi 10 asociaţii de crescători au semnat parteneriatul cu Coooperativa Agricolă „Ţara Mea”, reprezentând 93% din producţia românească de carne de oaie. Cooperativa „Ţara Mea” îşi propune să livreze, pe parcursul unui an, carne de oaie în valoare de 9 milioane de euro.

Ţara Mea va fi coordonatorul de proiect pentru programul „Alege Oaia!”, ocupându-se de tot procesul de sacrificare, tranşare, ambalare şi livrare către hypermarketuri. Şi pe segmentul - nou pentru România - de carne de oaie, brandul „Ţara Mea” va reprezenta garanţia calităţii şi a produsului 100% românesc.

Primul hipermarket care a intrat în acest program este Kaufland România. Astfel, 78 de magazine Kaufland găzduiesc deja 12 articole din carne de oaie marca Ţara Mea, dintre care 9 piese tranşate şi 3 preparate din carne de oaie, în vitrina cu autoservire.

„Acţiunea aceasta reprezintă un pas important în campania naţională de informare şi promovare Alege Oaia. Am demarat această campanie anul trecut, în octombrie, în cadrul târgului INDAGRA şi iată că încep să se vadă primele rezultate. Salut proiectul Cooperativei Agricole Ţara mea destinat susţinerii micilor producători, prin vânzarea produselor acestora în magazinele partenere. Iată că, de astăzi, consumatorii vor găsi în magazine carne de oaie autohtonă, prezentată atractiv, fiind mai aproape de unul dintre obiectivele propuse prin intermediul Campaniei Alege Oaia, şi anume acela de creştere a consumului de carne de oaie, sprijinind în acest fel crescătorii autohtoni de ovine şi contribuind totodată la păstrarea tradiţiilor locale”, a declarat ministrul Agriculturii, Petre Daea, la evenimentul de prezentare a parteneriatului.

„Este important să înţelegem cât de mult s-a muncit până să reuşim să lansăm astăzi aceste 12 produse. Toate părţile implicate în acest proiect au participat la analize de piaţă, au stat nopţi întregi în abatoare, au măsurat, cântărit şi analizat. Misiunea Cooperativei Ţara Mea, aceea de a susţine fermierii români şi produsele autohtone, bifează astăzi un nou domeniu: carnea de oaie praspătă, românească, de calitate. Şi, deşi ştim cu toţii că deocamdată nu suntem o ţară cu tradiţie în consumul regulat de carne de oaie, am certitudinea că acest detaliu se va modifica în timp, pe măsură ce cumpărătorii vor primi mai multe informatii. De aceea, îndrăznesc să fac astăzi o previzune: pentru primul an al Campaniei Alege Oaia, am certitudinea că vom avea livrări de peste 2.500 de tone”, a declarat Florin Burculescu, preşedintele Cooperativei Agricole „Ţara Mea”.

Iar directorul de comunicare al Kaufland România, Valer Hancaş, a declarat: ,,Ne-am asumat un angajament de a susţine producătorii locali şi agricultura românească şi iată că la doar câteva zile după lansarea Raftului Românesc în magazine, ca parte a primului program naţional pentru carne de porc românească, venim cu noi demersuri pentru susţinerea accesului la carnea de oaie românească. Am extins sortimentul local de preparate din carne de oaie disponibil în magazine, ajungând la 12 variante de produse care provin de la fermierii din Cooperativa Agricolă Ţara Mea. Vrem să demonstrăm că se poate să avem produse româneşti, de calitate, pe rafturile hipermarketurilor, iar fermierii locali sunt parteneri cu care putem găsi soluţii. Aceasta este o misiune permanentă pentru noi, cu atât mai mult cu cât politica de achiziţii a companiei Kaufland din orice ţară este de a colabora cu prioritate cu producători locali”.

Prin încheierea acordului cu Cooperativa „Ţara Mea”, Kaufland România devine hipermarketul care va oferi cel mai extins sortiment de carne de oaie românească de pe piaţă. Iar programul „Alege Oaia!” integrează 93% din producţia românească de carne de oaie.

Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.250 de magazine în 7 ţări şi o reţea de 119 magazine în România. În 2017, Kaufland România a primit pentru a doua oară certificarea Best Buy Award, care atestă că este lanţul de magazine cu cel mai bun raport calitate/preţ de pe piaţa locală. Kaufland deţine şi distincţia Customers’ Friend pentru compania cu cele mai bune servicii pentru clienţi, acordată de Institutul internaţional ICERTIAS, în urma unei analize de piaţă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO