Retail&Agrobusiness

Kivits, şeful FrieslandCampina: Marii producători de lactate pot creşte pe picioarele lor, nu au nevoie de achiziţii

Jan Willem Kivits, managing director al FrieslandCampina România:

Anul trecut a fost un an pozitiv pentru cifra noastră de afaceri şi pentru poziţia pe care o avem pe piaţă. Per total, în volum am crescut cu circa 10% şi dacă ne uităm la Napolact, acest brand a avansat chiar cu 20%, având o performanţă puternică.

Jan Willem Kivits, managing director al FrieslandCampina România: Anul trecut a fost un an pozitiv pentru cifra noastră de afaceri şi pentru poziţia pe care o avem pe piaţă. Per total, în volum am crescut cu circa 10% şi dacă ne uităm la Napolact, acest brand a avansat chiar cu 20%, având o performanţă puternică.

Autor: Mădălina Panaete

23.04.2015, 00:00 335

Jan Willem Kivits, cel care conduce de trei ani businessul local al grupului olandez FrieslandCampina, crede că pe piaţa lactatelor nu vor exista achiziţii majore, pentru că marii jucători locali au capacităţile de producţie suficient de mari pentru a creşte singuri.

„Este greu de prezis dacă vor fi achiziţii în industria lactatelor. În România încă se lucrează cu supracapacităţile create înainte de criză. Mulţi produ­cători au destul potenţial de creştere pe picioarele lor. Să cumperi o poziţie prin a prelua un competitor în aces­te cir­cum­stanţe nu este un lucru logic. Nu aştept schim­bări majore în această direcţie“, a declarat pentru ZF Jan Willem Ki­vits, managing director al Fries­landCampina Româ­nia, al treilea cel mai mare jucător de pe piaţa lac­tatelor cu afaceri de 387 mil. lei (87 mil. euro).

Friesland şi-a consolidat poziţia locală printr-o politică de achiziţii finalizată în 2004 cu „perla“ lactatelor din zona Ardealului, brandul Napolact, în timp ce grupul francez Lactalis a intrat în România prin preluarea LaDorna în 2008. De atunci, industria a mai trăit falimentul Tnu­va, insolvenţa Prodlacta Bra­şov (în prezent compania nu mai este în insolvenţă), dar şi investiţia de la zero a grecilor de la Olympus.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO