Retail&Agrobusiness

Liderul pieţei de retail din România are cele mai mici afaceri din regiune, de „doar“ 1,8 mld. euro. În Polonia, nr. 1 vinde de cinci ori mai mult

Liderul pieţei de retail din România are cele mai mici...

Autor: Cristina Rosca

24.09.2015, 13:00 2633

Gradul de urbanizare, puterea de cumpărare şi gradul de acoperire a comerţului modern stau în spatele acestei situaţii.

Cei mai mari cinci jucători din comerţul alimentar din Po­­lonia au afaceri de peste 18 mld. euro anul tre­­cut, mai mult decât toată piaţa locală de pro­fil. În România, pri­mii cinci retaileri au afa­ceri de peste trei ori mai mici.

Polonia este de departe nu doar cea mai dezvoltată economie din regiune, ci şi cea mai dezvoltată piaţă de comerţ ali­mentar atât din punctul de vedere al ci­frei de afaceri realizate de companiile pre­zente aici, cât şi din punctul de ve­de­re al numărului de magazine deschise.

Astfel, liderul pieţei poloneze este lanţul de supermarketuri Biedronka, o afacere antreprenorială pornită acum două decenii de un om de afaceri polonez şi cumpărată apoi de un grup portughez - Jeronimo Martins. Liderul pieţei din Polonia are astăzi afaceri de 8,6 mld. euro şi peste 2.600 de magazine. Compania conduce detaşat piaţa, următorii clasaţi – Lidl şi Tesco - având afaceri de trei ori mai mici. Polonia este o economie care s-a dezvoltat puternic după ’90, iar acest lucru s-a văzut atât în salarii, cât şi în puterea de cumpărare a locuitorilor. Astfel, salariul mediu în Polonia este de două ori mai mare decât salariul mediu din România, de 380 de euro, deşi preţurile sunt similare, potrivit datelor oferite de biroul european de statistică Eurostat. Polonia are de asemenea o populaţie aproape dublă faţă de a României, iar acest lucru i-a determinat pe cei mai mulţi retaileri să intre şi să se dezvolte puternic aici.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO