Retail&Agrobusiness

Made in RO

Made in RO

Autor: Cristina Roşca

27.02.2018, 00:07 676

Au trecut 100 de ani de la Marea Unire, evenimentul care a dat lumii România pe care o ştim toţi astăzi. În acest secol de istorie, pe piaţa locală s-au creat sute sau poate mii de branduri locale care au contribuit la rândul lor la această istorie a ţării.

Unele au rezistat. Altele nu. Unele au fost menite să cucerească piaţa locală, pe când altele au avut orizonturi mai largi. Dacia este poate cel mai cunoscut brand românesc, cu milioane de oameni din lumea întreagă care conduc o maşină făcută în fabrica de la Mioveni.

Alte mărci care duc numele României peste hotare sunt Hagi, Dracula, Simona Halep şi Bitdefender. Şi poate DNA, ţinând cont de evenimentele recente.

Dar România înseamnă mult mai mult decât atât, înseamnă mărci plămădite cu grijă şi suflet de antreprenori locali, înseamnă companii care au ajuns lider de piaţă şi care chiar au câştigat lupta cu multinaţionalele. Dedeman, RCS-RDS, Catena, Aqua Carpatica şi Zuzu sunt doar câteva dintre acestea.

Cum au reuşit? Fiecare reţetă este diferită, însă există şi o serie de ingrediente comune: bani, cifre, ore de muncă. Şi mult suflet.

Într-o economie care duduie şi unde consumatorii au apetit pentru branduri româneşti, există şi nume abia lansate, care acum fac primii paşi către conştiinţa consumatorului.

Şi vor mai urma.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO