ANALIZĂ

Mărcile private au reuşit să „mănânce“ doar 50 mil. euro din piaţa de cosmetice, unde brandul contează încă

7 aug 2017 Autor: Cristina Rosca

Românii cheltuie anual 50 de milioane de euro pe cosmetice şi produse de îngrijire sub mărci private, respectiv circa 6% din totalul pe care îl cheltuie anual pe astfel de bunuri, arată calculele ZF făcute pe baza datelor obţi­nute de la jucătorii din piaţă.

Vânzările de cosmetice marcă privată sunt pe plus cu circa 8% anul trecut comparativ cu 2015, un ritm similar cu cel al pieţei totale (7%).

Vânzările de mărci private nu au reuşit să se impună pe piaţa de produse de machiaj, parfumerie şi îngrijire la fel de puternic ca pe alte pieţe deoarece în acest caz brandul contează în continuare mult.

Spre exemplu, pe segmentul alimentelor, mărcile private au ajuns să „mănânce“ şi 20% din piaţă. Aceste produse no-name dezvoltate de marii retaileri s-au impus pe primele trei poziţii ca vânzări pe pieţe precum iaurtul, ciocolata sau uleiul, pieţe unde anterior bran­dul juca un rol important.

Continuarea pe ZFCorporate

ZF Corporate este serviciul de business intelligence al Ziarului Financiar. Pentru a putea avea acces la informatii trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Agricultură, Energie şi altele) - vezi prezentarea video a ZFCorporate. Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 07.08.2017

 
Cuvinte cheie:
piata
, cosmetice
, marci
, reusita
, brand
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide