Retail&Agrobusiness

Mărcile private au urcat la 15% din consumul de băuturi răcoritoare

Foto: Victor Ciupuliga

Foto: Victor Ciupuliga

Autor: Mădălina Dediu Panaete

21.10.2014, 00:07 286

Mărcile private de băuturi răcoritoare au crescut de opt ori în perioada 2008-2013 în România şi au ajuns să reprezinte 15% din consumul per capita de băuturi răcoritoare dintr-un an.

„În general, aşa cum era de aşteptat, mărcile private au avut o evoluţie mai bună decât brandurile obişnuite. Mărcile private au avut anul trecut o evoluţie pozitivă pe segmentul băuturilor carbonatate, în principal datorită diferenţei uriaşe de preţ comparativ cu brandurile premium dominante”, explică Angela Wynne, analist al companiei Canadean, companie de cercetare de piaţă.

Preţul unei sticle de băuturi carbonatate de tipul Coca-Cola sau Pepsi poate fi în reţelele mari de magazine şi de cinci ori mai mare decât cel al unei sticle de băutură „no-name”. De exemplu, pe site-ul Carrefour Online, preţul unei sticle de doi litri de băutură Coca-Cola era ieri de 5,05 lei, în timp ce acelaşi tip de băutură, dar sub brandul privat Carrefour Discount costa 1,09 lei.

Consumul de băuturi răcoritoare a mers pe o pantă descendentă în perioada crizei, astfel că, de la un consum per capita de circa 150 de litri în anul 2008, un român a ajuns să consume în medie circa 135 de litri anul trecut, adică cu 10% mai puţin.

În acelaşi timp, volumele gigantului Coca-Cola din România s-au redus cu 25%, iar vânzările Quadrant-Amroq Beverages, îmbuteliatorul PepsiCo de pe plan local, s-au contractat cu 21%.

Citiţi în continuare pe ZF Corporate:

- evoluţia consumului de băuturi răcoritoare din 2008 în 2013 

- cele mai performante mărci private pe segmentul băuturilor răcoritoare 

- modificări în strategia marilor jucători de pe piaţă 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO