Retail&Agrobusiness

Marius Bucur, Brise Group: Nu cred că românilor le lipseşte ADN pentru a ieşi la export, ci modul de a face acest lucru

Marius Bucur, Brise Group: Nu cred că românilor le...

Autor: Roxana Rosu

26.04.2017, 10:53 1153

Producătorilor români nu le lipseşte ADN pentru a ieşi la export, ci modul de a face acest lucru. Ei trebuie să se dezvolte mai întâi local pentru a avea resurse, a spus Marius Bucur,actionar Brise Group, în cadrul evenimentului “Cum pot antreprenorii români să iasă cu business-ul peste graniţă”, organizat de Ziarul Financiar şi Intesa Sanpaolo Bank.

“Nu cred că ne lipseşte ADN ci modul de a ieşi afară. Când am cumpărat prima companie de afară, în Italia, aveam nevoie de finanţare şi m-am dus la bănci. Practic întâi trebuie să fii tare la tine în tară, altfel e greu să ai resurse şi capital pentru a te extinde afară.”, a spus antreprenorul, care a adăugat că  a cumpărat producător din Italia pentru a importa în ţările din europa de Est.

Sunt convins că sunt şi producători români care pot exporta produse de calitate afară.

Brise e o companie românească, în jurul fermei româneşti. Furnizăm ingrăşăminte, pesticide, tehnologie fermierilor români, colectăm producţia şi dorim mult să ajungem cu marfa la export.

Afacerile companiei se ridică la aproximativ 260 milioane de euro pe an.

Când ieşi afară trebuie să ştii bine ce vrei să faci, să înţelegi bine planul, să pregăteşti logistica, HR, angajaţii. De aceea majoritatea investitorilor preferă să cumpere o firmă mică atunci când ies afară. În Bulgaria şi Sebia noi am pornit cu un startup de la zero şi după aceea ne-am dat seama că ar fi fost mult mai uşor dacă cumpăram o companie mică de acolo. Resursa umană e foarte importantă şi când cumperi local asta e principala resursă de care beneficiezi .

Trebuie să ai logistica şi un partener financiar care să te susţină. Când am deschis în Serbia am discutat cu BERD şi primul pas a fost să ne ofere netwotking, pentru a înţelege mentalitatea locală, iar asta este foarte important. Intesa de exemplu ne-a sugerat să exportăm în Egipt, ţară mare importatoare de grâu şi ne-a ajutat în discuţii. 

Ataşaţii comerciali au avut pentru mine o imagine politică. Dacă lucrurile se schimbă şi ei nu te mai pun să faci turism în loc de misiune economică, ar fi minunat. Să organizeze intâlniri comerciale reale, nu politice, sunt interesat.

PE agricultură, România are nevoie neapărat de irigaţii.

Cred că suprafeţele sunt generoase şi putem fi competitivi pe zona producţiei de consum de masă.

Acum cinci ani eram doar in România, acum suntem în Bulgaria, Serbia, Italia. In 5 ani vrem să fim foarte putenici în zona balcanică. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO