Sorin Stancu, director general Marks & Spencer România
România este o piaţă competitivă în ceea ce priveşte fashion retailul, o piaţă care a ajuns la o anumită maturizare, dar care prezintă potenţial de dezvoltare în continuare.
Retailerul britanic Marks & Spencer, prezent pe piaţa locală cu diviziile de modă şi alimente, şi-a majorat anul trecut vânzările din România cu peste 10%, în timp ce afacerile la nivelul întregului grup au stagnat. Avansul din România a fost susţinut de contextul economic favorabil şi de reducerea TVA la alimente de la 24% la 9% începând cu iunie 2015. Mai mult, cota generalizată de TVA s-a redus şi ea de la începutul anului de la 24% la 20%.
„Am înregistrat o creştere procentuală de două cifre la nivel de M&S România“, spune Sorin Stancu (40 de ani), directorul general al grupului britanic pe piaţa locală.
În 2014, ultimul an pentru care există date publice, vânzările Marks & Spencer în România au fost de 32,5 mil. lei (7,2 mil. euro), astfel că după un avans de peste 10%, acestea au depăşit pragul de 35 mil. lei în 2015.