Retail&Agrobusiness

Mesajul unui antreprenor care a ieşit peste hotare: Producţia autohtonă are un potenţial imens peste graniţe

Mircea Turdean, director general al Farmec

Mircea Turdean, director general al Farmec

25.04.2017, 13:25 874

Farmec Cluj, cel mai mare pro­ducător local de cosmetice, controlat de familia Turdean, este una dintre com­paniile antreprenoriale care a făcut încă din 2003 pasul către pieţele externe şi a ajuns astăzi la şapte magazine în afara ţării operate prin intermediul unor parteneri locali.

Dincolo de prezenţa directă,  pro­ducătorul clujean îşi creşte şi exporturile de la an la an, astfel că în prezent produsele din portofoliul Farmec ajung pe 30 de pieţe externe.

„Un obiectiv principal în strategia de dezvoltare Farmec din acest an este să ne consolidăm şi mai mult poziţia pe piaţa externă. Pentru 2017, ne-am propus să definitivăm proiectul de francizare a magazinelor de brand către colaboratorii noştri externi. Acest lucru prevede extinderea reţelei de magazine proprii, prin stabilirea de parteneriate solide cu partenerii noştri externi“, a spus Mircea Tur­dean, director general al Farmec.

Compania este prezentă cu magazine în cinci ţări, unde Farmec are deschise alături de parteneri locali şapte magazine monobrand: trei în Spania şi câte unul în Grecia, Italia, Franţa şi Ungaria.

Primul magazin deschis de producătorul român în afara graniţelor a fost în 2003, în Emiratele Arabe Unite, în Sharjah.

„Producţia autohtonă are un potential imens peste graniţe. (...)Fiecare nouă piaţă de desfacere reprezintă o provocare – un nou mediu care îşi impune propriile standarde economice, politice şi sociale. Competiţia strânsă şi dinamismul acestor pieţe te învaţă cum să te adaptezi şi să îţi îmbunătăţeşti în permanenţă strategiile de afaceri“, a mai spus Turdean. Antreprenorul din Cluj adaugă că înainte de a face acest pas este nevoie de studii de piaţă solide şi trebuie stabilită o strategie pe termen lung, ţinând cont de competitorii locali şi internaţionali.

În parallel cu planurile de extindere în străinătate, Farmec îşI consolidează şi reţeaua internă de retail. Compania a deschis ieri la Cluj-Napoca, în cadrul centrului commercial Platinia al antreprenorului Sile Puşcaş, un magazine Gerovital, de 40 de metri pătraţi.  Este primul magazine sub acest brand din regiunea Ardealului. Compania mai are cinci magazine Gerovital în mallurile din ţară şi opt unităţi sub brandul Farmec.

Farmec a încheiat 2016 cu o cifră de afaceri de 196,8 milioane lei (43,8 milioane de euro), în creştere cu 14% faţă de cifra de afaceri realizată în anul 2015.

ŞI distribuitorul de materiale de construcţii Arabesque, controlat de Cezar Rapotan, constructorul cu capital privat românesc Hidroconstrucţia sau compania de transport Blue Air - Airline Management Solutions, deţinută de patru antreprenori români au avut curaj să iasă peste graniţe, pornind business în afara ţării, potrivit unei analize ZF.


Pe 26 aprilie, Ziarul Financiar organizează împreună cu Intesa SanPaolo Bank evenimentul "Cum pot antreprenorii români să iasă cu business-ul lor peste graniţă". Conferinţa va avea loc la hotelul Marriott din Bucureşti începând cu ora 9.30.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO