Companiile din industria alimentară şi din agricultură şi-au construit exclusiv pe creştere bugetele de vânzări din acest an, în timp ce profitul este aşteptat să fie mai mare în 97% din cazuri, arată un studiu realizat de compania Ernst & Young (EY). Majoritatea respondenţilor afirmă că anul acesta vor înregistra o creştere a cifrei de afaceri, a profitului şi a investiţilor, însă nu sunt la fel de optimişti când vine vorba de creşterea numărului de angajaţi, ba chiar se aşteaptă la reduceri de personal ca urmare a investiţiilor în tehnologie.
„Agricultura trece printr-un proces de transformare, ca multe alte industrii, în care binomul om – maşină trebuie să răspundă cât mai bine nevoii de eficientizare a businessului. Încet, încet se va trece şi aici de la un model tradiţional de business la unul centrat pe tehnologie, iar acest lucru este reflectat în răspunsurile primite, având în vedere şi caracteristicile demografice ale respondenţilor. În plus, conform studiului, 94% dintre respondenţii din sectorul „Food and Beverage/Agriculture” estimează creşterea salariilor, iar 90% creşterea investiţiilor”, a declarat pentru ZF Elena Badea, director asociat Branding, Marketing şi Comunicare al EY România.
Toţi jucătorii din sectorul alimentar şi din agricultură, din România, au declarat că sunt încrezători în creşterea afacerilor lor în acest an, majoritatea (31%) aşteptându-se la o creştere a vânzărilor totale cu 5 - 10%.