Retail&Agrobusiness

Nori de furtună pentru angajaţii din agrobusiness. Tehnologia scoate joburi din joc. Una din patru companii anticipează reduceri de personal, deşi vânzările şi profitul vor fi pe plus

Nori de furtună pentru angajaţii din agrobusiness....

Autor: Roana Rotaru

17.03.2016, 16:00 1190

Companiile din industria alimentară şi din agri­cul­tură şi-au construit ex­clusiv pe creştere bu­getele de vânzări din acest an, în timp ce profitul este aşteptat să fie mai mare în 97% din cazuri, arată un studiu rea­lizat de compania Ernst & Young (EY). Majoritatea respon­denţilor afirmă că anul acesta vor înregistra o creş­tere a cifrei de afaceri, a profitului şi a investiţilor, însă nu sunt la fel de optimişti când vine vorba de creşterea  numărului de angajaţi, ba chiar se aşteap­tă la reduceri de personal ca urmare a investiţiilor în tehnologie.

„Agricultura trece printr-un proces de transformare, ca multe alte industrii, în care binomul om – maşină trebuie să răspundă cât mai bine nevoii de eficientizare a businessului. Încet, încet se va trece şi aici de la un model tradiţional de business la unul centrat pe tehnologie, iar acest lucru este reflectat în răspunsurile primite, având în vedere şi caracteristicile demografice ale respondenţilor. În plus, conform studiului, 94% dintre respondenţii din sectorul „Food and Beverage/Agri­culture” estimează creşterea salariilor, iar 90% creşterea investiţiilor”, a declarat pentru ZF Elena Badea, director asociat Branding, Marketing şi Comunicare  al EY România.

Toţi jucătorii din sectorul ali­mentar şi din agricultură, din România, au declarat că sunt încrezători în creşterea afacerilor lor în acest an, majoritatea (31%) aşteptându-se la o creştere a vânzărilor totale cu 5 - 10%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO