Retail&Agrobusiness

Numărul de supermarketuri s-a triplat în criză, numărul de angajaţi per magazin s-a înjumătăţit

Numărul de supermarketuri s-a triplat în criză,...

Autor: Cristina Rosca

18.06.2015, 14:45 1041

Reducerea vânzărilor per magazin, deschiderea de unităţi de mai mici dimensiuni, evoluţia tehnologică şi angajarea unui număr mai mare de salariaţi temporari a redus în comerţul modern numărul de angajaţi per magazin la jumătate în perioada 2009-2014.

Nouă dintre cele 11 reţele analizate de ZF au număr mai mic de angajaţi în fiecare super­mar­ket, hipermarket sau ma­gazin de tip discount şi cash&carry, singurele excepţii fiind Lidl şi Profi.

Un hipermarket Kauf­land avea în medie în 2009 circa 183 de angajaţi, cu 80 mai mulţi decât anul trecut, respectiv după cinci ani de criză şi de consum moderat. La Mega Image, cel mai extins lanţ de magazine din Ro­mâ­nia, cu peste 400 de supermarketuri şi ma­ga­zi­ne de proximitate, numărul de angajaţi per ma­gazin s-a redus la o treime în aceeaşi perioadă.

„Evoluţia numărului de angajaţi per magazin este normală. Vânzări mai mici înseamnă că ai nevoie de mai puţini angajaţi pentru că ai intrări mai mici de marfă, deci mai puţini oameni care să o descarce şi înseamnă mai puţine articole facturate, deci mai puţini oameni la casă“, explică un manager de top din comerţul modern. La nivelul întregului comerţ modern, ce cuprinde 11 reţele străine, numărul mediu de angajaţi per magazin a fost anul trecut de 45, faţă de 48 în urmă cu un an şi de 87 în 2009. În top nu a fost inclusă reţeaua Real, care mai deţine patru hipermarketuri, pentru că nu sunt depuse rezultatele aferente anului trecut pe site-ul Ministerului de Finanţe. Calculul numărului de angajaţi per magazin a fost realizat primar, jurnalistic, fără a se ţine cont de data de deschidere a magazinelor sau de formatul lor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO