Retail&Agrobusiness

Numărul românilor care achită online mâncarea comandată pe internet, în creştere cu 10%

Radu Bălăceanu, Country Manager foodpanda România

Radu Bălăceanu, Country Manager foodpanda România

Autor: Indira Crasnea

22.03.2016, 11:03 70

Potrivit estimărilor companiei, trendul de creştere înregistrat în cazul tranzacţiilor de pe smartphone-uri şi tablete, se va menţine la nivelul întregului an.

"În ianuarie - februarie, din totalul comenzilor plasate pe platforma foodpanda.ro la nivel naţional, circa 17% au fost achitate online, cifra fiind în creştere faţă de media pe 2015, când ponderea plăţilor online cu cardul era de 15%. Ne aşteptăm ca acest procent să se menţină, sau chiar să ajungă la 20% anul acesta”, declară Radu Bălăceanu, Country Manager foodpanda România.

Conform datelor centralizate de companie, în prezent, circa 65% din comenzile zilnice de mâncare înregistrate la nivelul întregii ţări se fac din aplicaţia mobilă, procent care va ajunge, până la finele lui 2016, la circa 70%.

Dintre device-urile cele mai folosite pentru plasarea comenzilor de mâncare fac parte cele cu sistem de operare Android, cu o pondere de 26,5% din totalul plăţilor, urmate de dispozitivele iOS, cu 18,41%, respectiv Windows Phone, cu 0,66%.

Potrivit Country Manager-ului foodpanda, valoarea medie a comenzilor de mâncare lansate de pe desktop este mai mare decât cea înregistrată în aplicaţie doar în Capitală.

Bucureştenii care comandă de pe desktop plătesc, în medie, 65 lei, iar cei care aleg mâncarea de pe smartphone-uri sau tablete dau aproximativ 55 de lei pe comandă. La polul opus se află timişorenii, care achită cu circa 30% mai mult pentru mâncarea comandată din aplicaţie decât pentru cea de pe desktop. Şi ieşenii şi clujenii plătesc înplus, cu 23% şi, respectiv, 15%, pentru comenzile plasate din aplicaţie decât pentru cele de pe PC-uri sau laptopuri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO