Penny Market urmează să preia un magazin Billa în urma unui transfer operat de francezii de la Carrefour

19 iun 2017 Autor: Cristina Bellu

Retailerul Carrefour umează să transfere o unitate Billa grupului german Rewe, care operează în România lanţurile de magazine Penny Market, ca urmare a angajamentului luat de companie faţă de Consiliul Concurenţei în momentul preluării lanţului de magazine Billa România. Transferul efectiv este aşteptat să se întample începand 29 iunie.

Grupul francez Carrefour a preluat reţeaua de supermarketuri Billa în România în decembrie 2015 într-o tranzacţie de aproape 100 de milioane de euro, Consiliul Concurenţei aprobând în vara anului trecut mutarea, cu anumite condiţii.

Din momentul în care grupul francez a primit acordul Concurenţei, compania a anunţat că va transforma toate magazinele Billa, brandul urmând a dispărea de pe piaţă în acest an.

Pentru a elimina problemele de concurenţă, Carrefour s-a angajat să transfere către unul sau mai mulţi operatori trei supermarketuri din Brăila, respectiv două magazine Carrefour Market şi un magazin Billa.

Tranzacţia prin care unitatea Billa din Brăila va fi transferată către Grupul Rewe este ce-a de-a doua operaţiune pe care Carrefour o face în contextul achiziţiei Billa, după ce, în ianuarie, compania a trensferat cele două magazine Carrefour Market către operatorul Zanfir SNC.

Rewe intenţionează să închidă temporar magazinul Billa în vederea opreaţiunilor de reamenajare şi rebranding, acesta urmând să funcţioneze ulterior sub sigla Penny Market.

Toti angajaţii magazinului vor rămâne în continuare angajaţi ai grupului Carrefour. Aceştia vor fi transferati către alte magazine Carrefour din proximitate incepand cu 1 iulie.

Înainte de preluare, Billa deţinea în România 86 de magazine în 31 de judeţe şi Bucureşti. Totuşi, cele mai multe magazine au fost deschise în judeţele Braşov (cinci), Constanţa (cinci), Sibiu (cinci), Cluj (cinci), Bacău (patru) şi Arad (patru). Aceste şase judeţe şi Bucureştiul găzduiesc aproape jumătate din totalul reţelei de magazine Billa.

Francezii de la Carrefour nu se află la prima achiziţie pe piaţa locală, însă aceasta este cea mai mare şi cea mai complexă după valoarea businessului. Anterior Carrefour a mai preluat lanţul de supermarketuri Artima (actualmente Carrefour Market) şi mai multe businessuri antreprenoriale româneşti de mai mici dimensiuni.

După preluarea Billa grupul Carrefour şi-a consolidat poziţia secundă pe piaţa locală de retail, cu un business cumulat de circa 1,7-1,8 mld. euro, potrivit estimărilor ZF şi circa 290 de magazine sub mai multe branduri şi formate. De altfel, francezii sunt grupul care acoperă cele mai multe formate din piaţă, de la hipermarketuri şi supermarketuri la proximitate urbană şi rurală, la online. Carrefour are şi un format mixt de discounter şi cash & carry însă acesta este operat de o altă entitate şi de o altă echipă de management, potrivit datelor furnizate anterior.


 

 

 
Read this article in english on www.ZFenglish.com
Cuvinte cheie:
billa
, carrefour
, market
, transferare
, magazin
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide