Retail&Agrobusiness

Petre Daea a pus ciobanii şi retailerii la aceeaşi masă. Marile reţele vor carne de oaie românească, cu condiţia să provină de la abatoare autorizate, să fie controlată şi tranşată

Petre Daea, Ministrul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR)

Petre Daea, Ministrul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR)

Autor: Roana Rotaru

16.01.2018, 14:42 1960

Ministrul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR), Petre Daea, i-a primit la sediul instituţiei pe reprezentanţii crescătorilor de ovine şi pe reprezentanţii Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) cu scopul de-ai ajuta să  identifice „căi optime de colaborare”.

„Reprezentanţii retailerilor i-au asigurat pe cei care au luat parte la discuţii că există deschidere şi disponibilitate pentru a comercializa produse româneşti în marile lanţuri de magazine, fie că este vorba de carne şi produse din carne de oaie, ori din alte tipuri de carne, fructe, legume şi alte produse, cu condiţia să fie respectate anumite criterii. Între acestea, referindu-se la cele din carne de oaie îndeosebi, cei de la AMRCR au menţionat următoarele: carnea să provină de la abatoare autorizate, să fie controlată sanitar-veterinar şi să fie tranşată”, se arată în comunicatul emis de MADR.

România deţine un efectiv de circa 14 milioane de capete de ovine şi caprine, fiind unul dintre cei mai mari crescători din UE, însă pentru că românii consumă doar 2,2 kg de carne de ovine şi caprine pe an, faţă de 31,3 kilograme de carne de porc, businessul cu oi se bazează pe export. 

„Este important să înceapă corect această colaborare, avem animale bune în România şi în funcţie de cerinţele consumatorului sunt sigur, în timp, că se vor pune la punct toate detaliile”, a spus Petre Daea.

Pentru a determina consumatorii români să manifeste mai mult interes pentru carnea de oaie şi preparatele din carne de oaie, MADR a lansat pe 26 octombrie 2017 campania „Alege oaia!” care se desfăşoara la nivel naţional pe o durată de trei luni.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO