Retail&Agrobusiness

Piaţa electro-IT din România creşte de zece ori mai repede ca în Cehia. Consumul per capita este încă la jumătate

Piaţa electro-IT din România creşte de zece ori mai...

Autor: Cristina Roşca

23.08.2016, 00:00 428

„Dacă estimăm o creştere a pieţei de electronice, IT, electrocasnice şi telecom de 15% an la an, în cinci ani ajungem la nivelul actual al Cehiei. Pentru a ajunge la un nivel comparabil cu ţări din vestul Europei, probabil avem nevoie de 20 de ani.“

Fiecare român a cheltuit în primele şase luni din acest an circa 50 de euro pe tele­vizoare, lap­topuri şi ma­şini de spălat, de două ori mai puţin ca un ceh şi de cinci ori mai puţin ca un neamţ.

Deşi con­sumul per capita este în continuare la coada Europei, fiind strâns legat de puterea de cumpărare, rata de creştere a pieţei electro-IT este de trei până la nouă ori mai mare decât pe celelalte pieţe. Astfel, dacă ritmul şi diferenţele se men­ţin, Ro­mânia ar putea prinde din urmă pe termen mediu ţările din regiune, însă doar pe temen lung ţările din Occident.

„Cred că există o nevoie mare de tehnologie şi în România, oamenii îşi doresc aceste produse. Din păcate însă, bugetul rămas după cheltuielile de bază este încă mic, iar pentru ca oamenii să-şi permită mai mult, avem nevoie de creştere econo­mică. Dacă estimăm o creştere a pieţei de electro­nice, IT, electro­casnice şi telecom de 15% an la an, în cinci ani ajungem la nivelul actual al Cehiei“, spune Iulian Stanciu, di­rectorul general şi acţionarul mino­ritar al eMag, cel mai mare jucător din online-ul local.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO