Giulio da Sacco a venit în România în 2007 şi astăzi deţine businessri în turism şi domeniul restaurantelor
Noul pariu al lui Giulio da Sacco este turismul local, după ce a reuşit să ducă restaurantul Grano din zona Floreasca la afaceri de aproape 3,4 mil. lei (750.000 de euro).
Venise în România de doar un an când a decis să ponească cu forţe proprii un business. Voia să îşi deschidă un magazin, aşa a apărut Grano. A găsit spaţiul iniţial, avea fondurile, aşa că a pornit la drum. Investiţia în business a fost susţinută atât prin forţe proprii cât şi cu ajutorul familiei.
„Timp de trei ani am pierdut bani, dar am învăţat multe. La început credeam că un business poate merge singur, din prima. Am descoperit însă că este greu să pui pe picioare orice IMM“, îşi aminteşte antreprenorul.
A deschis întâi un magazin sub brandul Grano pe strada Tudor Ştefan, în apropiere de spaţiul unde funcţionează în prezent businessul, pe strada Puţul lui Zamfir. O dată pe săptămână antreprenorul gătea risotto pentru 20 de oameni. „Am primit atunci propunerea să dezvolt businessul. Eu găteam risotto pentru că este singurul fel de mâncare pe care îl învăţasem de la mama.“ Zona Calea Floreasca - Barbu Văcărescu a devenit în ultimii trei ani una dintre cele mai „fierbinţi“ zone de cafenele şi restaurante din Bucureşti, găzduind 20-25 de localuri cu afaceri estimate la peste 45 mil. lei (10 mil. euro) anual. Grano a fost de altfel un deschizător de drumuri în contextul în care la momentul în care Grano s-a deschis în zonă numărul localurilor putea fi numărat pe degetele de la o mână.