Retail&Agrobusiness

Povestea cofetăriei cu cele mai mari încasări din Bucureşti: „Avem în medie 800-900 de clienţi pe zi“

19,5 mil. lei a fost anul trecut cifra de afaceri a Cofetăriei Alice de pe şoseaua Mihai Bravu din Capitală.

19,5 mil. lei a fost anul trecut cifra de afaceri a Cofetăriei Alice de pe şoseaua Mihai Bravu din Capitală.

Autor: Mădălina Dediu Panaete

28.03.2016, 00:08 13896

Alice Pascariu, de profesie economist, a pus bazele Cofetăriei Alice în urmă cu aproape 20 de ani şi a ajuns să atragă zilnic chiar mai mult de 1.000 de clienţi.

Antreprenoarea a intrat în afaceri după ’90, din întâmplare. Cumnatul ei voia să-şi dezvolte carmangeria pe care o deţinea şi, pentru că avea nevoie de bani, a rugat-o pe Alice Pascariu să-l ajute. Aceasta a luat bani împrumut de la o vecină, însă după o perioadă cumnatul ei nu a mai putut să returneze împrumutul.

„Atunci mi-a dat un spaţiu pe care îl avea în chirie aici, pe Mihai Bravu, şi mi-a zis: descurcă-te şi returnează banii. Cam aşa am ajuns eu să fac afaceri“, îşi aminteşte Alice Pascariu, care acum conduce cofetăria cu încasări de circa 19,5 milioane de lei anul trecut, cu plus 9,2% faţă de anul precedent.

Conform datelor ZF, cofetăria are cele mai mari încasări între unităţile de acest tip din Capitală. Deşi în prezent deţine una dintre cele mai importante businessuri româneşti din domeniul cofetă­riei şi patiseriei, Alice Pascariu a debutat în lumea afacerillor cu un dozator de sucuri Cornelius, care era luat tot din împrumuturi de către cumnatul său.

„După o vreme, cumnatul meu mi-a dat şi un cuptor pe care nu îl folosea în carmangerie. Am pus un afiş în geam că angajez patiser şi apoi am început activitatea. Eu nu ştiam absolut nimic despre cum se face o afacere sau cum trebuie să arate un magazin. Am învăţat de la clienţi în timp“, mai spune antreprenoarea, care îşi aminteşte că nu intrau foarte mulţi oameni în patiserie pentru că spaţiul nu era modernizat. După circa doi ani, a făcut un parteneriat cu un alt om de afaceri, care a investit în modernizarea spaţiului. „Primul pas pe care partenerul meu l-a făcut a fost modernizarea magazinului. Din momentul în care am deschis magazinul după modernizare, de la 200 de lei pe zi încasări în zilele bune, am ajuns la aproape 600 de lei în prima zi. S-au triplat vânzările doar pentru că magazinul arăta frumos. Atunci am înţeles cât de important este pentru client aspectul loca­ţiei, nu doar faptul că produsele sunt bune.“

Însă, colaborarea dintre cei doi parteneri s-a încheiat după o perioadă scurtă de timp, iar Alice Pascariu a luat un împrumut cu ipotecă pentru a plăti datoria fostului partener. „Observam că sâmbăta şi duminica era aproape gol. La acea vreme încasam cam 80 de lei pe zi, sumă cu care nu acopeream toate cheltuielile şi nici măcar salariile. Şi am zis că avem nevoie de o activitate complementară şi aşa am ajuns la cofetărie. Am început să realizăm produse de cofetărie prin 1996-1997 şi de atunci ne-am dezvoltat, iar de la un singur angajat am ajuns la peste 200 în prezent“, precizează ea.

Alice Pascariu povesteşte că în toţi aceşti ani şi-a îmbunătăţit continuu serviciile, învăţând din nemulţumirile clien­ţilor.

În plus, de la 80 de metri pătraţi cât avea spaţiul iniţial, spaţiul de vânzare s-a extins, dar antreprenoarea a cumpărat şi o clădire lângă cofetărie pe care a tranformat-o în laborator şi birouri.

„Aşa am clădit totul, pentru a mulţumi clientul. Până acum trei ani serviciile erau principala problemă a noastră. Clienţii spuneau că n-ar mai intra în cofetăria noastră dacă produsele nu ar fi atât de bune, din cauza personalului. Cred că este o mare realizare să poţi să te înconjori de oameni care să vină la muncă de acasă cu dorinţa de a-i bucura pe oameni. Dacă eşti atent la ce spune clientul este imposibili să nu ajungi unde trebuie“, spune antreprenoarea, care deţine cofetăria prin intermediul firmei Pepas 2000.

În 2014, compania a avut o cifră de afaceri de 17,8 milioane de lei, iar anul trecut a ajuns la circa 19,5 milioane de lei, conform calculelor ZF pe baza creşterii de 9,2% anunţată de Alice Pascariu. În 2014, Pepas 2000 a avut un profit de peste 2 milioane de lei.

„Avem în medie 800-900 de clienţi pe zi. De luni până joi sunt mai puţini clienţi, cam 700 pe zi, însă începând de vineri avem şi 1.300 de clienţi. Iar la sărbătorile mari am reuşit performanţa de a ajunge la 1.500-1.600 de clienţi pe zi“.

Antreprenoarea spune că 80% din clienţi sunt fideli şi consideră că cei mai importanţi clienţi sunt aceştia, care intră şi cumpără puţin, dar în fiecare zi.  „Eu mă bucur de cei care intră în fiecare zi şi cumpără câte un ştrudel şi o merdenea. Sunt întradevăr importanţi şi cei care vin o dată şi cumpără de 100 de lei. Însă, cei care vin în fiecare zi sunt cei mai siguri clienţi".

Cele mai vândute produse ale Cofetăriei Alice sunt torturile, mai ales de când la vânzare sunt şi felii de tort. Antreprenoarea lucrează cu 20-30 de furnizori care îi aduc cantităţi mari de materii prime, dar şi cu alţii mai mici. „Eu personal mă implic în reţeta prăjiturilor ca şi client. Gust din prăjituri şi, după atâţia ani, îmi pot da seama dacă mai trebuia lăsat blatul la cuptor de exemplu.“

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO