Retail&Agrobusiness

Prima sincopă din comerţ după 18 luni de creştere

Prima sincopă din comerţ după 18 luni de creştere

Autor: Dana Ciriperu, Mădălina Panaete

06.05.2015, 00:08 313

Produsele alimentare şi băuturile au fost baza de creştere a consumului în martie, dar şi în primul trimestru. Frânele vin dinspre bunuri nealimentare şi carburanţi.

Cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul a scăzut cu 0,2% în martie faţă de aceeaşi lună din 2014, acesta fiind primul declin consemnat de comerţ după un an şi jumătate de creşteri continue.

Datele INS arată că cifra de afaceri din comerţ a scăzut în serie brută cu 0,2%, iar în serie ajustată cu 0,4% în martie faţă, trasă în jos de vânzările de carburanţi, care au consemnat un declin de 4,8% şi de produsele nealimentare (-4%). Vânzările de produse alimentare şi băuturi au crescut în martie cu 8% ca serie brută.

„Primul trimestru al acestui an a fost mai bun decât aceeaşi perioadă a anului 2014. Poate că aşteptam o creştere mai mare, dar care n-a venit încă. Reducerea TVA este o decizie majoră, îndrăzneaţă luată de guvern, şi este o şansă să mărim consumul de alimente. Sperăm că a doua jumătate a anului va fi mai bună decât acest început de an“, a spus Jan Willem Kivits, managing director al FrieslandCampina România, al treilea cel mai mare jucător de pe piaţa lactatelor cu afaceri de 387 milioane de lei (87 mil. euro).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO