CrisTim este unul dintre cele mai puternice grupuri antreprenoriale din industria alimentară din România.
La aproape două luni de la reducerea TVA la alimente de la 24% la 9%, lanţurile de magazine proprii ale celor mai mari procesatori de carne şi mezeluri din România au înregistrat creşteri ale vânzărilor cuprinse între 5 şi 10%, acestea fiind printre primele rezultate anunţate de reţelele antreprenoriale de magazine.
Primele date despre impactul reducerii TVA în industria alimentară au fost anunţate în urmă cu o lună de compania de cercetare de piaţă Nielsen, care indica un avans de 17% al consumului de alimente în primele două săptămâni după reducerea TVA. Industria alimentară este o piaţă de 40 de miliarde de lei anual.
Pentru procesatorii de carne, criza a împins consumul pe cap de locuitor de la puţin peste 70 de kilograme în 2009, când a fost atins maximul din ultimul deceniu, la 58 de kilograme în 2015. În acest context, pentru a acoperi această scădere, mulţi dintre procesatorii locali s-au reorientat către deschiderea de magazine proprii răspândite preponderent la nivel regional sau către fabricarea de alte produse. În comerţ, reţelele antreprenoriale au intrat în luptă cu marii retaileri străini şi în unele cazuri au fost înghiţiţi de aceştia. Un exemplu este reţeaua de magazine Angst, construită de producătorul de mezeluri cu acelaşi nume, care a trecut iniţial în franciza Carrefour şi apoi a fost preluat de Mega Image.