Retail&Agrobusiness

„Producătorii locali trebuie să creeze branduri puternice în România înainte să iasă la export“

„Producătorii locali trebuie să creeze branduri...

Autor: Mădălina Panaete

01.07.2016, 00:05 209

Creşterea exporturilor de branduri româneşti este una dintre problemele puse în ultimii ani, iar IMM-urile ar putea juca un rol important în dezvoltarea pe care mărcile „made in Romania” ar putea s-o aibă în străinătate în condiţiile în care marea majoritate a acestora sunt firme deţinute de antreprenori locali.

Însă, apare de fiecare dată întrebarea: „cum putem creşte expor­turile de branduri româneşti?”

„Antreprenorii fac diversificare în exces, iar unul dintre elementele diversificării este exportul. Este greşit ce fac ei pentru că ar trebui să-şi constru­iască propriile branduri puternice la ei în ţară înainte să iasă la export. Marea majoritate a firmelor româneşti nu au branduri, ci produse. Pe de altă parte, sunt branduri cu rezonanţă în România, aşa cum este Bitdefender de exemplu. Deocamdată, produsele româneşti ar putea fi exportate, dar nu şi brandurile”, a declarat Aliz Kosza, business strategist şi mentor, cu experienţă de mai mulţi ani în management.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO