Retail&Agrobusiness

Proprietarul cafenelelor Starbucks: România are cea mai bună marjă de profit, de peste 20%

Cafenelele Starbucks aveau în 2014 afaceri de 36,1 mil. lei şi profit net de 6,5 milioane lei, deci o marjă de 18%

Cafenelele Starbucks aveau în 2014 afaceri de 36,1 mil. lei şi profit net de 6,5 milioane lei, deci o marjă de 18%

Autor: Cristina Roşca

27.05.2016, 17:00 2048

Grupul polonez AmRest, care a intrat anul trecut pe piaţa locală prin preluarea francizei Starbucks, spune că România este cea mai bună piaţă din punctul de vedere al profitabilităţii. AmRest este prezent pe 13 pieţe, cele mai multe din Europa, dar şi în SUA şi China.

„Marja de profit din Euro­pa Centrală şi de Est (re­giune din care face parte şi România - n. red.) a crescut în primul trimestru din 2016 prin preluarea reţelei Starbucks în România. Profita­bi­li­ta­tea cafenelelor Starbucks din România este cea mai mare dintre toate pieţele pe care suntem prezenţi, depăşind 20%“, spun oficialii AmRest în raportul companiei aferent primelor trei luni din acest an. Datele financiare pentru Starbucks România nu sunt publicate de grupul polonez şi nu sunt publice încă nici pe site-ul Ministerului de Finanţe. Ultimele date sunt cele pe 2014 (când AmRest nu era încă acţionar). Atunci compania avea afaceri de 36,1 mil. lei şi profit net de 6,5 milioane lei, deci o marjă de 18%.

Oficialii AmRest mai spun, pentru prima dată, că au contract de franciză cu Starbucks până în 2023 pentru businessul din România şi până în 2027 pentru businessul din Bulgaria. Compania AmRest  are drept exclusiv de franciză în cele două pieţe.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO