Retail&Agrobusiness

Raport al Asahi: producătorul Ursus are o cotă de piaţă de 34% în România

Raport al Asahi: producătorul Ursus are o cotă de...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

16.06.2017, 00:05 751

Ursus Breweries, liderul pieţei berii de pe plan local, a avut o cifră de afaceri de 1,63 miliarde de lei (374 mil. euro) şi un profit de 145 de milioane de lei (32 mil. euro).

Ursus Breweries, producătorul unor branduri de bere precum Ursus, Timi­şo­reana sau Ciucaş, are o cotă de piaţă de 34% în industria locală a berii, arată datele din ra­portul anual al grupului japonez Asahi, care a finalizat achiziţia companiei în luna martie.

Cota de piaţă a Ursus Breweries pe piaţa românească este similară cu cea a celorlalte businessuri preluate de Asahi la pachet de la gigantul SABMiller, tranzacţia regională ridicându-se la 7,3 miliarde de euro. Astfel, prin achiziţiile pe care le-a făcut, Asahi a ajuns la o cotă de piaţă de 35% în Polonia, de 44% în Cehia, de 30% în Slovacia şi de 28% în Ungaria.

Companiile din aceste ţări au avut anul trecut venituri totale de 1,63 mi­liarde de euro, un EBITDA de 494 milioane de euro şi un profit operaţional de 355 mili­oa­ne de euro, mai arată raportul citat. În total, aceste ţări au vândut peste 31 de mili­oa­ne de hectolitri de bere.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO