Retail&Agrobusiness

Războiul tot mai dur dintre retaileri şi furnizori i-a prins pe producătorii români în cel mai rău moment

Războiul tot mai dur dintre retaileri şi furnizori i-a...

Autor: Cristina Rosca

07.08.2015, 12:58 1946

Negocierile tot mai dure pe care le poartă retailerii cu furnizorii pe preţuri i-au prins pe producătorii români într-o perioadă în care au nevoie de cash pentru investiţii în contextul în care consumul este aşteptat să îşi revină, iar fabricile locale vor să cucerească şi pieţele externe.

Dezvoltarea puternică a comerţului modern a transformat lanţurile de supermarketuri şi hipermarketuri în adevăraţi coloşi cu afaceri de zeci de miliarde de euro şi cu operaţiuni la nivel mondial. Astfel, reţelele străine au ajuns să aibă o poziţie tot mai puternică în negocierile cu producătorii, fie ei locali sau internaţionali.

Dacă un retailer îşi „permite” să piardă un furnizor, fie el şi lider pe segmentul său, pentru un producător local absenţa sa de pe rafturile celor mai mari retaileri înseamnă un declin puternic al businessului.

Comerţul modern a început să se dezvolte în 1996, odată cu venirea Metro Cash&Carry, iar astăzi, cu circa 19 ani mai târziu, reţelele străine (în total 12) au peste 1.500 de magazine cu vânzări de circa 39 mld. lei (8,8 mld. euro - anul trecut), respectiv 54% din tot comerţul local. Trendul ascendent va continua, în cinci ani reţelele străine urmând să ajungă să controleze 70% din piaţă, potrivit analiştilor şi executivilor din piaţă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO