Lanţurile de restaurante, care doar în Bucureşti fac afaceri de 2,5 mld. lei, încearcă să găsească producători locali de legume, fructe sau brânzeturi, vrând astfel să se rupă de intermediari sau de magazine. Se lovesc însă de faptul că în România există puţini producători de legume sau fructe care să asigure o cantitate mare de produse, cu o calitate constantă şi pe o perioadă mai mare de timp.
„E greu să găsim producători care să asigure cantităţi mari de produse şi acest lucru se întâmplă din două motive. În primul rând pentru că în pieţele din Bucureşti nu sunt adevăraţi producători, ci sunt intermediari. Şi în al doilea rând pentru că fermierii români nu au încă cultura de gospodari care să investească în capacităţi mari de producţie, în standardizare astfel încât să aibă un produs constant“, spune Dragoş Petrescu, proprietarul lanţului de restaurante City Grill. Lanţul colaborează de 5-6 ani cu diferiţi producători, însă este în continuă căutare de colaborări pentru brânză, afine sau cătină.