Retail&Agrobusiness

Retailerii străini au bugetate peste 300 mil. euro pentru circa 350 de magazine noi

Retailerii străini au bugetate peste 300 mil. euro...

Autor: Cristina Roşca

09.01.2019, 00:07 839

Cele zece reţele străine din comerţul modern local au în plan să deschidă în 2019 între 315 şi 345 de magazine noi, fie ele hipermarketuri, supermarketuri, magazine de proximitate, discount sau cash & carry, arată o analiză a ZF. 

Cu noile deschideri, universul de comerţ modern se va apropia pentru prima dată în istoria de 22 de ani de pragul de 3.000 de unităţi. Cele mai active rămân lanţurile de supermarketuri şi magazine de proximitate, cu zeci şi chiar sute de unităţi fiecare. La polul opus se află reţelele de tip cash & carry care rămân în stand-by. 

Această evoluţie vine pe fondul faptului că aceste reţele nu se adresează clientului final, ci revânzătorilor, adică magazinelor din comerţul tradiţional şi jucătorilor HoReCa. În ultimii 20 de ani numărul magazinelor tradiţionale s-a aflat pe un trend descendent, în principiu după venirea jucătorilor străini care s-au extins puternic şi care au bugete pe măsură pentru a deschide zeci sau sute de magazine pe an. În total, din estimările ZF, retailerii străini vor scoate din buzunare peste 300 de milioane de euro pentru deschiderile planificate în 2019. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO