Retail&Agrobusiness

Retailerul francez Carrefour ajunge la aproape 15 hectare de depozite logistice şi „suflă“ în ceafa liderului Kaufland

Retailerul francez Carrefour ajunge la aproape 15 hectare...

Autor: Cristina Rosca

21.11.2015, 00:00 2946
Grupul francez a ajuns la o suprafaţă totală de depozitare de circa 15 hectare după ce a închiriat recent circa 8 hectare în apropiere de Bucureşti.
 
Carrefour a urcat astfel pe locul al doilea în topul jucătorilor din comerţul modern după suprafaţa logistică controlată, depăşind lanţul de discount Lidl, potrivit datelor ZF.
 
Compania franceză preferă depozitele închiriate pe termen lung, ultimul depozit închiriat fiind cel de circa 8 hectare din apropiere de Bucureşti de la compania P3.
 
În prezent, compania P3 are 215.000 de metri pătraţi de depozite construite, iar recent a început construcţia a încă 45.000 de metri pătraţi pentru Carrefour.
 
După finalizarea acesteia, în total, retailerul francez va avea un spaţiu de 81.000 de metri pătraţi în P3 Bucharest.
 
Noul complex al Carrefour va include şi un depozit existent şi un spaţiu build-to-suit frigorific, de 15.000 de metri pătraţi.
 
Carrefour mai avea depozite în Bucureşti şi la Deva. Spre deosebire de Carrefour, care preferă depozitele închiriate pe termen lung, ceilalţi doi mari jucători în funcţie de suprafaţa logistică folosită– Kaufland şi Lidl – aleg să deţină depozitele în proprietate. Astfel, Kaufland deţine în România două depozite, la Ploieşti (judeţul Prahova) şi la Turda (judeţul Cluj), ambele în proprietate şi cu o suprafaţă totală de aproape 20 de hectare. Nemţii de la Lidl au trei depozite logistice, lângă Bucureşti şi în judeţele Prahova şi Mureş, toate în proprietate. Lidl lucrează însă şi cu subcontractori, în funcţie de spaţiul necesar.
 
Cei trei jucători au în total 46-47 hectare, respectiv două treimi din totalul suprafeţei logistice din comerţul modern. Şi după cifra de afaceri şi suprafaţa totală a magazinelor controlate cei trei sunt printre cei mai importanţi jucători din piaţă.
 
Ziarul Financiar a luat în calcul atât depozitele pe care retailerii le deţin în proprietate, cât şi pe cele în chirie pentru a stabili topul celor mai mari jucători din comerţul modern în funcţie de suprafaţa logistică utilizată. În cazul mai multor companii suprafaţa depozitelor a fost estimată de ZF pe baza informaţiilor din piaţă.
 
Retailerii şi-au concentrat depozitele în două zone ale ţării de regulă, lângă Bucureşti pentru Capitală şi zona de sud a ţării, şi în Transilvania pentru restul României. Cele peste 70 de hectare de depozite logistice deservesc peste 1.600 de magazine ale celor 12 reţele de comerţ modern.
 
Astfel, zilnic, la prima oră a dimineţii zeci sau sute de camioane cu marfă intră în depozitele retailerilor, se încarcă cu marfă şi pleacă spre magazine. Transportul mărfii din depozitele centrale către magazine este realizat de firme specializate de transport, care dispun de echipamentul necesar, cum este cazul camioanelor frigorifice.
 
În cazul Carrefour, cele 15 hectare de depozite deservesc o reţea de peste 180 de magazine sub mai multe formate. Carrefour a intrat în România în 2001 cu un hipermarket în cartierul bucureştean Militari şi a ajuns astăzi al doilea retailer din România după cifra de afaceri totală de peste 1,2 mld. euro anul trecut, investind în noi magazine şi noi formate. Carrefour este de altfel jucătorul de comerţ modern din România care acoperă cele mai multe formate.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO