Retail&Agrobusiness

Retailerul german Peek & Cloppenburg merge cu al doilea magazin din provincie în mallul NEPI din Timişoara

Retailerul german Peek & Cloppenburg merge cu al doilea...

Autor: Cristina Roşca

23.08.2016, 13:23 1433

Grupul german Peek & Cloppenburg va deschide un magazin de 4.000 mp în centrul comercial Shopping City Timişoara pe care compania de investiţii NEPI îl deţine în vestul ţării, la Timişoara. Acesta va fi cel de-al cincilea magazin multibrand pe care nemţii în deschid în România şi al doilea din provincie. Astfel, ei mai deţin un magazin în Constanţa şi trei în Bucureşti, toate în malluri. Compania Peek & Cloppenburg a intrat pe piaţa locală în 2008, în plin boom imobiliar, şi a deschis prima unitate în mallul Băneasa Shopping City, unul dintre cele mai importante malluri din România. Au urmat apoi magazinele din Mega Mall şi Promenada din Bucureşti şi din Maritimo Shopping Center din Constanţa.

Tranzacţia din Timişoara a fost intermediată de compania de consultanţă imobiliară DTZ Echinox.

Retailerul german de modă, care se adresează clienţilor cu venituri peste medie, a terminat anul trecut cu un profit net de 18,8 milioane de lei, în uşoară scădere faţă de 2014. De altfel, aceasta este prima scădere a profitului de la intrarea companiei pe piaţă. Tot anul trecut nemţii au obţinut o cifră de afaceri de 166,7 mil. lei, în creştere cu 5,5% comparativ cu anul anterior. Avansul, printre cele mai mici pentru retailerul german de la intrarea acestuia pe piaţă, vine în contextul în care în toamna lui 2015 a fost inaugurat cel de-al patrulea magazin Peek & Cloppenburg din România în Mega Mall, lângă Arena Naţională.

La nivel european brandul are aproape 120 de unităţi, mai bine de jumătate în Germania. Nemţii sunt printre cei mai discreţi retaileri din piaţă, singurele informaţii disponibile fiind cele publice. De la intrarea pe piaţa locală, în 2008, retailerul Peek & Cloppenburg şi-a majorat constant afacerile cu câte două cifre în fiecare an (cu valori cuprinse între 14% şi aproape 44%), iar cea mai mare creştere a veniturilor a venit în 2012, an în care a deschis al doilea magazin din România. în 2011, cu un singur magazin, nemţii au avut afaceri de 72 mil. lei, pe când anul trecut, cu patru unităţi, businessul a fost mai mare cu doar 132%.

Peek & Cloppenburg este un retailer multibrand care ocupă suprafeţe de câteva mii de metri pătraţi, pe care vinde branduri precum Hugo Boss, Michael Kors, Armani Jeans, Levis, Guess, Diesel şi G-Star Raw. Acesta vinde atât produse pentru femei, cât şi pentru bărbaţi şi copii.

Shopping City Timişoara are o suprafaţă închiriabilă de 72.000 de metri pătraţi şi 2.700 de locuri de parcare şi a fost inaugurat în primăvara lui 2016 în urma unei investiţii de peste 80 de milioane de euro.

DTZ a închiriat peste 50.000 mp în proiectele NEPI în ultimii ani. Pe lângă cele mai recente tranzacţii intermediate la Timişoara Shopping City (Peek&Cloppenburg şi Inditex), DTZ a intermediat închirierea a peste 35.000 mp în centrul comercial Mega Mall - cel mai mare proiect de retail deschis în 2015 în Bucureşti. Printre tranzacţiile intermediate de DTZ la Mega Mall se numără Carrefour (Â10.000 mp), Peek & Cloppenburg (Â4.000mp), Marks & Spencer, Mango, LC Waikiki, Flanco, Tommy Hilfiger Denim sau Nike.

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO