Retail&Agrobusiness

Retailul modern a ajuns să controleze 60% din comerţul alimentar faţă de doar 40% în 2008

Retailul modern a ajuns să controleze 60% din comerţul...

Autor: Cristina Rosca

21.05.2016, 00:00 493

Hipermarketurile au ajuns să controleze aproape o treime din retailul alimentar local, românii lăsând anual la casele acestor magazine a aproape 5 mld. euro. Retailul modern în ansamblu a ajuns la o cotă de piaţă de 60%.

Retailul modern a „mâncat“ de la jucătorii tradiţionali 5% în primul trimestru, acesta fiind cel mai alert rirm de creştere pentru reţele străine după 2008, potrivit datelor oferite de compania de cercetare de piaţă GfK. Cele cinci procente reprezintă echivalentul unor vânzări anuale de 800-850 de milioane de euro, potrivit calculelor ZF pe baza datelor din piaţă.

Evoluţia din România urmează modelul din Occident unde comerţul modern a ajuns să deţină o cotă de piaţă de 80-90% în totalul comerţului.

De la finalul lui 2008 până astăzi, ponderile modern-tradiţional s-au inversat în contextul expansiunii alerte a reţelelor străine şi al crizei iniţial şi apoi al măsurilor de relaxare fiscală.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO