Retail&Agrobusiness

Reţeaua Lidl a ajuns la peste 30 de magazine în Moldova, cea mai săracă regiune a ţării

Reţeaua Lidl a ajuns la peste 30 de magazine în...

Autor: Cristina Rosca

15.03.2016, 16:06 3097
Retailerul german Lidl a ajuns la o reţea de 194 de magazine în România după ce a deschis o unitate nouă în Rădăuţi, judeţul Suceava, unde compania nu era prezentă.  Magazinul din oraşul de nici 25.000 de locuitori este amplasat pe strada Ştefan cel Mare nr. 77-81.
 
Compania merge atât în oraşele mari, dar şi în cele medii şi mici, chiar cu sub 20.000 de locuitori. Politica de discount a nemţilor le permite acestora să intre şi în oraşe mici cu putere de cumpărare pe măsură. Aici ei se bat de cele mai multe ori cu jucătorii locali sau cu lanţurile de supermarketuri. Concentrarea pe preţ îi ajută însă pe aceştia să câştige teren, în special în zonele mai sărace ale ţării.
 
De altfel, Lidl şi concurentul său direct Penny Market sunt retailerii care au pariat cel mai mult pe zona Moldovei, cea mai săracă zonă a ţării, cu salarii cu circa 30% sub media naţională, cu un şomaj peste medie. Aici, magazinele deschise de retaileri sunt unele dintre puţinele pe care regiunea reuşeşte să le atragă, motiv pentru care rata şomajului este mare şi mulţi români aleg să plece în străinătate să lucreze. Noul magazin al Lidl va crea 20 de locuri de muncă.
 
Potrivit datelor ZF, Lidl are în regiunea Moldovei peste 30 de magazine dintr-un total de 194 de unităţi, deci una din şase unităţi este în judeţele din estul ţării.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO