Retail&Agrobusiness

România a trimis vin de 15 milioane de euro pe pieţele UE, cu un preţ mediu de 1,4 euro. În Singapore vinul ajunge la 13 euro litrul

Cei mai mulţi producători preferă să exporte în Europa pentru că, spun ei, costurile sunt mari în afara ei, iar volumele prea mici ca să justifice efortul.

Cei mai mulţi producători preferă să exporte în Europa pentru că, spun ei, costurile sunt mari în afara ei, iar volumele prea mici ca să justifice efortul.

Autor: Cristina Rosca

27.06.2016, 00:08 1013

Volumul exporturilor de vin a crescut în 2015 cu 42% comparativ cu anul precedent, în timp ce încasările au un plus de 25%, semn că deşi cantitatea a crescut, România a trimis pe pieţele UE vin mai ieftin ca în 2014.

România a exportat anul trecut în Uniunea Europeană 108.000 de hectolitri de vin, încasând circa 15 milioane de euro, po­trivit datelor Eurostat. Preţul mediu pe litru a fost de doar 1,4 euro, con­form calculelor ZF pe baza datelor Eurostat.

Exportul de vin în volum este la maximul ultimului deceniu, însă cifrele sunt încă departe de rezultatele din 2002-2004, când ajungea şi la aproape 250.000 de hectolitri. 

Totuşi, atunci exportul în valoare era similar, respectiv 14 milioane de euro în 2002, astfel că vinul exportat era mult mai ieftin ca astăzi. În ceea ce priveşte încasările pentru vinul exportat în UE, şi aici anul trecut a fost cel mai bun din ultimul deceniu. Totuşi, preţul de export este în continuare unul foarte mic.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO