Retailerul suedez H&M prezent pe piaţa locală din primăvara lui 2011 a terminat anul financiar 2014 cu vânzări în România de 138 mil. euro, respectiv 3,6 mil. euro per magazin. România rămâne şi în 2014 „campioană“ în regiune la vânzările per magazin, acestea ajungând să fie cu până la 50% mai mari decât în Cehia spre exemplu. Încă de la intrarea pe piaţa locală suedezii au anunţat vânzări record pe piaţa locală prin comparaţie cu Polonia, Ungaria, Cehia şi Bulgaria.
Vânzările per magazin poziţionează România pe primul loc în regiune deşi din punctul de vedere al salariului mediu piaţa locală este aproape de coada clasamentului, fiind devansată doar de vecinii bulgari.
H&M a intrat în România în 2011 după mai mulţi ani în care suedezii au tatonat piaţa. De altfel, retailerul a fost ultimul nume mare intrat în contextul în care suedezii de la Inditex au venit în 2004 în franciză şi trei ani mai târziu şi-au făcut intrarea direct. La momentul venirii H&M pe piaţă erau deja activi şi C&A şi New Yorker. Totuşi, H&M a mizat pe o expansiune agresivă, ajungând la 38 de unităţi la finalul anului financiar 2014.
H&M s-a orientat atât către marile oraşe ale ţării în frunte cu Bucureştiul, cât şi către cele din eşalonul doi, printre care Botoşani, Târgu Jiu sau Buzău. Cele mai multe unităţi sunt amplasate în centre comerciale şi malluri, aceasta fiind de altfel strategia tuturor retailerilor de modă din România. Totuşi, H&M a deschis şi un magazin stradal în centrul vechi al Bucureştiului, spărgând gheaţa în această zonă în rândul retailerilor de mari dimensiuni.