Retail&Agrobusiness

Românii lasă în restaurante, baruri şi cafenele 2,4 mld. de euro pe an, cu 40% mai puţin decât cehii

Autor: Cristina Rosca

25.08.2014, 18:18 259

Barurile, restaurantele şi cafenelele din Europa Centrală şi de Est au avut anul trecut afaceri cumulate de aproape 11,8 mld. euro, din care piaţa locală acoperă doar 20%. Cehia şi Polonia acoperă fiecare peste 30% din piaţă. 

Românii şi turiştii străini cheltuie în barurile, restaurantele şi cafenelele din România aproape 2,4 mld. euro, piaţa fiind cu circa 40% mai mică decât cea din Cehia, unde populaţia este de două ori mai puţin nu­meroasă. Diferenţa este dată însă de puterea de cumpărare şi de numărul mare de turişti din Cehia.

„Piaţa din România este mai mică decât cea din Cehia din două motive, unul este puterea de cumpărare şi cel de-al doilea este turismul. Dacă ne uităm doar la Praga, oraşul are circa şapte milioane de turişti anual, în timp ce Bucureştiul nu are nici un milion“, spune Dragoş Petrescu, acţionarul majoritar al grupului City Grill, cel mai puternic jucător de pe piaţa locală de restaurante şi cafenele, cu afaceri totale de circa 18 mil. euro anul trecut.

Grupul este operat de mai multe companii printre care Trotter Management şi Trotter Prim.

„În ceea ce priveşte consumul local, diferenţa este dată de puterea de cumpărare. La noi (în grupul City Grill, n.red.), în restaurantele convenience bonul mediu pentru o masă (de mai multe persoane, n.red.) este de 55 de lei (12 euro), iar la berării ajunge la 90 de lei (20 de euro). În Cehia nu pot mânca mai mulţi oameni cu 12 euro“, adaugă Petrescu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO