Retail&Agrobusiness

Salatini, preluat de Tymbark în urmă cu un an, cel mai vândut brand de biscuiţi în magazine

Salatini, preluat de Tymbark în urmă cu un an, cel mai...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

20.08.2014, 17:04 817
Salatini, una dintre cele patru mărci de snackuri preluate de Tymbark de la Pan Group Craiova în prima parte a anului 2013 alături de liniile de producţie ale acestora, a fost anul trecut cea mai vândută marcă de biscuiţi în retail (supermarketuri, hipermarketuri, chioşcuri etc.), arată datele companiei de cercetare de piaţă Euromonitor.
 
Salatini, care a intrat în portofoliul Tymbark în martie 2013, este pe primul loc ca vânzări în valoare, înaintea brandului de biscuiţi TUC, produs de gigantul american Mon­delez şi adus pe piaţa locală de subsidiara cu acelaşi nume. Mondelez este al doilea cel mai mare jucător de pe piaţa locală a dulciurilor şi a cafelei, în funcţie de rulaje, după grupul elveţian Nestlé, producătorul Néscafe şi Joe.
 
Biscuiţii TUC sunt distribuiţi în aproape 13.000 de magazine, conform informaţiilor furnizate de reprezentanţii companiei, care nu au precizat cota de piaţă a brandului.
 
Pe piaţa biscuiţilor activează şi alte companii precum grupul turc Ulker, prin compania Eurex Ali­mentare, Rostar, companie controlată de antreprenorul Halil Bulut, Alka Group sau Tecsa Business. Potrivit unor date transmise anterior de Euromonitor, piaţa biscuiţilor din România este estimată la 240 de milioane de euro.
 
Prin achiziţia Salatini, grupul polonez Tymbark - cel mai mare producător de nectaruri de pe plan local - a fost propulsat direct în topul celor mai mari jucători de pe segmentul biscuiţilor, unde consumul se ridică la zeci de milioane de kilograme anual.
 
Conform datelor furnizate anterior de Tymbark, Salatini este lider pe segmentul crackers şi este în continuă dezvoltare.
 
La începutul anului, Tymbark Maspex a primit o infuzie de capital de circa 30 de milioane de lei (6,7 milioane de euro), banii fiind investiţi în linii de producţie pentru Salatini. Totodată, producătorul a primit un ajutor de stat de 2,55 milioane de euro pentru o investiţie de aproape 6 milioane de euro în localitatea prahoveană Vălenii de Munte. Proiectul va crea 50 de locuri de muncă, potrivit datelor publicate în luna mai pe site-ul mbuget.gov.ro.
 
Proiectul de investiţii, care a primit undă verde pentru ajutorul de stat la începutul lunii aprilie, vizează extin­derea producţiei grupului polonez pe seg­mentul biscuiţilor şi al pişco­turilor, conform aceleiaşi surse.
 
Krzysztof Grabowski, preşedintele consiliului de administraţie al Tymbark Maspex, spunea anterior pentru ZF că vrea să iasă la export cu brandul Salatini, achiziţionat de la compania craioveană.
 
Ultimele date transmise de companie arătau că exporturile Tymbark sunt de aproximativ 15% din rulaje.
 
Investiţiile grupului polonez de la intrarea pe piaţa locală în 1996 se ridică la peste 72 mil. euro, potrivit informaţiilor furnizate anterior de reprezentanţii companiei.
 
Tymbark Maspex, companie cu afaceri de 300 mil. lei (68 mil. euro) în 2013, este unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa băuturilor răcoritoare şi concurează cu Coca-Cola HBC şi PepsiCo.
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO