Daniel Stanciu, director de marketing şi strategii al Monsanto pentru România, Bulgaria şi Republica Moldova: „De la an la an ne-am crescut cota de piaţă, la început eram în jur de 10 persoane, acum suntem undeva la 146, lucrurile s-au schimbat foarte mult“
Producţiile mici şi scăderea preţurilor la cereale din 2015 au afectat profitabilitatea fermierilor, care în 2016 au cultivat o suprafaţă mai mică faţă de anul anterior, potrivit reprezentanţilor Monsanto, una dintre cele mai mari companii din sectorul procesării de seminţe din România.
„Sesizăm o scădere a suprafeţelor de porumb în această primăvară, scădere care automat are un impact asupra firmelor care vând inputuri şi seminţe de porumb. Neavând cifre oficiale preliminare (privind suprafeţele cultivate – n. red.) este dificil să estimăm ce s-a întâmplat. Putem spune însă că avem o oarecare scădere faţă de sezonul trecut, dar aceasta este corelată cu suprafeţele cultivate aflate în scădere anul acesta, cel puţin aceasta este percepţia noastră asupra pieţei“, a declarat într-un interviu acordat ZF Daniel Stanciu, director de marketing şi strategii al Monsanto pentru România, Bulgaria şi Republica Moldova.
Suprafaţa cultivată cu rapiţă a scăzut cu 6% în 2015 faţă de 2014, iar cea cultivată cu porumb a crescut cu 0,6%, potrivit celor mai recente informaţii publicate de Institutului Naţional de Statistică. Având în vedere că 2015 a fost un an secetos, cu producţii scăzute, este foarte probabil ca trendul descendent privind suprafeţele cultivate să continue.