Retail&Agrobusiness

Selgros reia expansiunea după patru ani de pauză, însă vine cu un format nou de magazine

Selgros reia expansiunea după patru ani de pauză,...

Autor: Cristina Roşca

28.01.2016, 11:03 2781

Lanţul de magazine Selgros Cash&Carry, prezent pe piaţa locală cu 19 unităţi clasice, reia expansiunea cu un nou format, la Târgu Mureş. Noul magazin va măsura 4.000 mp, fiind de circa două ori mai mic decât media reţelei, şi se va deschide la începutul verii, în oraşul Târgu Mureş, \n zona centrala. Compania mai detine un magazin la ieşirea spre Sângeorgiu de Mureş.  

„Sortimentul de mărfuri alimentare va fi acelaşi cu care clienţii Selgros sunt obişnuiţi, iar domeniul articolelor nealimentare, deşi mai restrâns, va fi atent selecţionat”, spun oficialii companiei.

Acesta va fi primul magazin deschis de companie după patru ani de pauză. Compania spune că reia expansiunea încurajată de creşterea vânzărilor.

„Reluarea creşterii vânzărilor în reţeaua noastră pe toate categoriile şi cu precădere pe segmentul gastro ne confirmă faptul că suntem competitivi (...)” a declarat Alexandru Vlad, CEO Selgros Cash&Carry România.

Deschiderea unui magazin Selgros şi Metro pe format clasic costă până la 20 de milioane de euro, sumă ce include atât preţul terenului cât şi construcţia efectivă a magazinului ce măsoară 8.000-10.000 mp. Pentru acest format Selgros nu a comunicat investiţia.

Afacerile Selgros au urmat un trend descendent începând cu 2009, ajungând anul trecut sub 650 mil. euro. Reprezentanţii companiei puneau evoluţia businessului pe seama concurenţei puternice şi a faptului că micii comercianţi, clienţii companiei, pierd teren în lupta cu reţelele internaţionale.

Selgros a intrat pe piaţa locală în 2001 şi a fost una dintre cele mai prudente reţele în ceea ce priveşte expansiunea, având doar 19 magazine în România după 15 ani de prezenţă. Astfel, reţeaua, deţinută de grupul elveţian COOP, a deschis ultima unitate în 2011, iar de atunci oficialii Selgros au afirmat că se uită după spaţii însă au recunoscut că nu mai este loc pentru multe deschideri în România. Oficialii companiei spuneau că la 21 de unităţi piaţa locală ar fi acoperită.
Reţelel de profil au investit însă în alte proiecte, precum magazine online, livrări la domiciliu sau reţea de franciză, aceasta din urmă fiind doar cazul Metro Cash&Carry.

Pe piaţa din România sunt active doar două reţele moderne de tip cash&carry, Metro Cash&Carry fiind prezent din 1996, iar Selgros din 2001.

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO