Supermarketurile Billa: Efectul reducerii de TVA s-a simţit în vânzările lunii decembrie

4 ian 2016 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Peste 30 de milioane de euro aduce luna decembrie reţelei de supermarketuri Billa, preluate recent de grupul francez Carrefour, potrivit calculelor ZF, luând în considerare o cifră de afaceri medie similară cu anul 2014, de peste 300 de milioane de euro. Billa anunţă că realizează, în această lună, 11% din totalul cifrei de afaceri la nivel anual, ceea ce înseamnă aproximativ 30 de milioane de euro.

Comparativ cu aceeaşi perioadă a anului anterior, luna decembrie din 2015 a înregistrat o creştere mulţumitoare, spune Raluca Mihăilă, head of marketing în cadrul Billa România. “Efectul reducerii de TVA s-a simţit în vânzările lunii decembrie, iar impactul a fost unul mulţumitor”, a adăugat Raluca Mihăilă, plasând această evoluţie în contextul reducerii TVA la alimente la 1 iunie, de la 24% la 9%. Ea nu a oferit cifre privind avansul vânzărilor în ultima lună din an, privind aceeaşi perioadă din 2014.

În magazinele Billa, produsele aflate în topul vânzărilor în luna decembrie au fost carnea, băuturile şi dulciurile.

La sfârşitul lui 2015, grupul francez Carrefour, prezent pe piaţa locală cu circa 180 de magazine însumând afaceri de peste 1 miliard de euro, a preluat în România reţeaua de supermarketuri Billa, cu circa 85 de magazine şi afaceri de peste 300 de milioane de euro. Discuţiile de preluare au fost iniţiate în 2014, cu mai bine de un an înainte de finalizare. Billa făcea parte din portofoliul nemţilor de la Rewe, care mai deţin în România şi lanţul Penny Market. Valoarea tranzacţiei este de circa 100 de milioane de euro, a treia cea mai mare tranzacţie din comerţul local. 

 
Cuvinte cheie:
billa
, carrefour
, supermarketuri
, achizitie
, vanzare
, preluare
, cifra de afaceri
, franta
, grup
, retea
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide