Cele mai mari nouă grupuri din industria cartonului ondulat, materialul din care se realizează cutiile pentru încălţăminte, cosmetice, materialele de construcţie sau sticlele, au livrat anul trecut 367.000 de tone de produse, adică 51% din capacitatea lor de producţie, arată o analiză a ZF pe baza datelor publicate în raportul de pe BVB al Vrancart, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţă.
„Piaţa de carton ondulat este o piaţă regională din cauza costurilor mari de transport pe distanţe lungi. Este o piaţă puternic concurenţială, iar în România orientarea consumatorilor este către produse cu preţuri mici şi calitate medie“, se arată în raportul citat, care are la baza datele raportate de producători către Asociaţia Română a Fabricanţilor de Carton Ondulat (ARFO).
Piaţa ambalajelor din carton ondulat a crescut cu 16% faţă de anul precedent, iar datele ARFO arată o continuare a tendinţei de creştere. Conform estimărilor ZF piaţa de carton ondulat, celuloză şi de hârtii igienico-sanitare se ridică la aproape jumătate de miliard de euro.
Cei mai mari trei producători au împreună 57% din totalul producţiei de carton ondulat din România.