Companii

Tranzacţiile din retail nu se opresc după vânzarea Profi: toată lumea se întreabă ce vor face Cora şi Mega Image

Tranzacţiile din retail nu se opresc după vânzarea...

Autor: Cristina Roşca

17.02.2017, 00:07 4179

Comerţul modern local, o piaţă de 10-11 mld. euro anual, va trece în următorii 2-3 ani printr-o serie de noi tranzacţii ce vor marca fie intrarea pe piaţa locală a unui nou investitor, fie consolidarea poziţiei unui jucător deja existent.

În prezent piaţa mai numără zece jucători, cu cinci mai puţini decât în urmă cu un deceniu. Numărul lor urmează să mai scadă dat fiind că unii jucători sunt consideraţi a fi prea mici pentru a rezista, pentru alţii contextul din piaţă nu este favorabil, în timp ce unele grupuri este posibil să vadă Ro­mânia ca nefiind o piaţă strategică.

În prezent, cel mai mic jucător din piaţă este de departe Cora, un lanţ ce mai numără doar 11 hipermarketuri. Retai­le­rul este prea mic pentru a supravieţui pe o piaţă unde com­pe­ti­torii săi direcţi au de trei până la de 11 ori mai multe hiper­mar­keturi. Discuţii despre vânzarea Cora au apărut în piaţă încă de acum doi-trei ani când retailerul a blocat orice expan­siune locală. Acum informaţiile privind o eventuală vânzare reapar în contextul în care retailerul îşi caută o direcţie şi la nivel internaţional. Pe segmentul hipermarke­tu­rilor, vânzarea Cora ar însemna consolidarea poziţiei celor trei jucători rămaşi după ce anterior au fost vândute şi magazinele Real.

O altă tranzacţie ar putea implica lanţul Mega Image. Despre belgieni au apărut zvonuri privind o eventuală vân­zare după ce acţionarul Delhaize a fuzionat cu olandezii de la Ahold, creând un gigant.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO