Retail&Agrobusiness

Trei branduri de peste Prut vin să „cucerească“ România: Bomboanele Bucuria, restaurantele La Plăcinte şi cafenelele Tucano au ajuns anul trecut la afaceri de 10 milioane de lei

Trei branduri de peste Prut vin să „cucerească“...

Autor: Cristina Rosca

21.08.2015, 17:23 5181

Bomboanele Bucuria, o adevă­rată „carte de vizită“ a Republicii Moldova, se vând deja în toate staţiile de metrou din inima Bucureştiului, iar lanţul de restaurante La Plăcinte, originar tot de peste Prut, are cea mai agresivă politică de expansiune de pe piaţă.

Mai mult, în centrul vechi a „răsărit“ o nouă cafenea Tucano Coffee, iar planurile de expansiune nu se opresc aici, Ruslan Cojocaru, un antreprenor din Republica Moldova, având în plan ca în cinci ani să ajungă la 15-20 de unităţi. Toate cele trei branduri au apărut pe piaţă în ultimii ani şi au avut o politică agresivă de expansiune, pariind pe România, o ţară cu o populaţie de circa cinci ori mai mare decât cea a Republicii Moldova. Mai mult, economia locală este mai dezvoltată, iar puterea de cumpărare a românilor este mai mare decât a moldovenilor.

Brandul Tucano Coffee a apărut în Republica Moldova, la Chişinău, în 2011, când a fost deschisă prima cafenea pe strada Bucureşti, colţ cu Puşkin. Inspirat de o călătorie în jurul lumii, antreprenorul a decis să creeze un concept cu care să se extindă pe marile pieţe ale lumii. Primii paşi i-a făcut în România şi Emiratele Arabe Unite. La Bucureşti prima unitate a fost inaugurată anul trecut pe Calea Dorobanţilor, vizavi ASE. „Tot în 2014 am deschis două unităţi în Emiratele Arabe împreună cu un partener master francizat“, povesteşte fondatorul. În prezent sunt deschise opt cafenele sub acest brand, alte două fiind în construcţie. Investiţia în afacerea Tucano a fost în jur de 600.000 de euro până acum, din care 250.000 de euro în România. Expansiunea însă nu se opreşte aici, antreprenorul moldovean afirmând că are planuri mari pentru România, o piaţă în care crede. În Bucureşti expansiunea va fi directă în principal. Vor exista şi excepţii, mai exact un Tucano Coffee în AFI Palace Cotroceni ce urmează a fi deschis la începutul lui 2016.

„În primăvara lui 2015 am deschis prima unitate în franciză din România în Coresi Mall din Braşov. În oraşele din ţară optăm pentru dezvoltarea prin franciză, deoarece partenerii vor putea să administreze mai bine businessul, fiind mereu acolo. Încercarea din Braşov ne-a demonstrat acest lucru, vânzările fiind în creştere continuă.“

El nu oferă cifre privind vânzările unităţii, însă spune că în acest an cifra de afaceri a companiei Tucano Coffee va fi de 3 mil. lei. Aceasta companie operează cafenele deschise direct şi încasează şi taxele de franciză. Anul trecut compania a avut afaceri de aproape 1 mil. lei, în primul an de funcţionare.

Cel mai „puternic“ brand din Republica Moldova în termeni de cifră de afaceri este lanţul de restaurante La Plăcinte. Antreprenorul moldovean Andrei Tranga a intrat în businessul din România în toamna lui 2013 cu un restaurant sub brandul La Plăcinte deschis în zona bulevardului Dacia din Capitală. În acest an el a mai adus şi un al doilea brand, de această dată de pizzerii, Andy’s Pizza. Cele două branduri sunt deja dezvoltate pe piaţa-mamă din Republica Moldova. La circa doi ani de la prima inau­gurare în România businessul cuprinde nouă restaurante La Plăcinte, două Andy’s Pizza şi există planuri de expansiune, potrivit datelor ZF.

Cu mai bine de zece unităţi deschise în decurs de nici doi ani, acesta este cel mai ambiţios proiect din piaţa locală a restaurantelor. Expansiunea este încurajată de rezultatele financiare din România. Pe piaţa locală La Plăcinte şi Andy’s Pizza sunt operate de compania Andy’s Pizza, cu afaceri de 8 mil. lei anul trecut, de aproape nouă ori mai mare decât în 2013, primul an de prezenţă pe piaţă, însă incomplet.

Cel mai vechi şi totodată cel mai cunoscut brand de peste Prut prezent în retailul local este însă „Bucuria“. Sub acest brand sunt deschise şapte magazine, din care şase în staţiile de metrou din „inima“ capitalei - Piaţa Unirii 1, Piaţa Unirii 2, Piaţa Universităţii, Piaţa Romană, Piaţa Victoriei şi Gara de Nord. Recent a fost făcut şi primul pas către un „cartier dormitor“ – Titan. Astfel, a fost deschis primul magazin Bucuria în staţia de metrou Nicolae Grigorescu, din cartierul Titan, unul dintre cele mai populate cartiere din Bucureşti.

Bomboanele Bucuria sunt aduse pe piaţa locală de firma Tuta Prima Invest, înfiinţată în a doua parte a anului 2012 şi deţinută de Victor Taşca, 27 de ani, şi Sergiu Tuhari, 26 de ani. Strategia celor doi antreprenori de a cuceri metroul din Capitală este una justificată de faptul că zilnic unu din patru bucureşteni merge cu metroul. Staţiile de metrou din zona centrală au cel mai mare trafic, spre exemplu Piaţa Unirii fiind tranzitată zilnic de aproximativ 40.000 de persoane. Magazinele Bucuria sunt de fapt chioşcuri de câţiva metri pătraţi, amplasate în zona „liberă“ din staţiile de metrou, respectiv în zonele unde nu ai nevoie de cartelă ca să pătrunzi. În 2014, Tuta Prima Invest a avut o cifră de afaceri de 1,5 mil. lei, de aproape trei ori mai mare decât în anul anterior.

Astfel, în total, cele trei branduri au avut anul trecut afaceri de peste 10 mil. lei, iar pentru acest an businessul ar putea avansa în contextul în care fiecare din cele trei businessuri s-a extins cu magazine şi restaurante.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO