Retail&Agrobusiness

Un sfert din vânzările Flanco se realizează pe credit şi ponderea este în creştere

Un sfert din vânzările Flanco se realizează pe credit...

Autor: Cristina Rosca

16.07.2015, 00:06 297
Piaţa de electroIT a crescut în primele şase luni ale anului cu 9%, avansul încetinind faţă de 2014 când a înregistrat un plus de 14%, cel mai puternic ritm de creştere de la nivelul întregii Europe.
 
Astfel, anul trecut piaţa a depăsit pragul de 2 mld. euro pentru prima dată după 2008. După ce în primele trei luni ale anului vânzările de televizoare, frigidere şi telefoane mobile au cres­cut cu 11%, aproape de nivelul din 2014, în tri­mestrul al doilea „avân­tul“ a frânat la 5-6%, potrivit datelor oferite de retailerul Flanco, jucătorul numărul doi de pe piaţa de electroIT după cifra de afaceri de anul trecut.
 
În prima jumătate a anului cel mai bine s-au vândut electrocasnicele mari şi mici, produsele din segmentul telecom, televizoarele şi notebook-urile, în timp ce tabletele şi camerele foto au înregistrat cele mai slabe vânzări, potrivit aceleiaşi surse. Astfel, tabletele, care în ultimii ani au reprezentat principalul motor pentru piaţa de electroIT, şi-au pierdut din avânt. Singurele care au continuat să crească atât în criză, cât şi în anii de după au fost smart­phone-urile, a căror evoluţie nu a ţinut cont de contextul economic. „Nici aparatele de aer condiţionat nu s-au mai vândut la fel de bine ca în anii trecuţi, pe de o parte pe fondul apa­riţiei tehnologiei In­verter, mai costisitoare, dar şi pentru că ciclul de înlocuire e destul de lung, iar piaţa e bine acoperită în oraşele mari. Pe de altă parte, e o piaţă sensibilă la condiţiile meteo, aşa că de abia în toamnă vom putea aprecia mai bine evoluţia ei“, spune Dragoş Sîrbu, directorul general al Flanco.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO