Retail&Agrobusiness

Vânzările Gedeon Richter în România au crescut anul trecut cu 14,6%, la 165 milioane euro

Vânzările Gedeon Richter în România au crescut anul...

Autor: Marius Oncu

10.02.2016, 13:52 433

În 2014, Gedeon Richter a consemnat vânzări locale de 144 milioane euro.

Gedeon Richter deţine în România o fabrică de medicamente, în Târgu-Mureş - Gedeon Richter România, o reţea de circa 120 de farmacii - Gedeon Richter Farmacia şi distribuitorul Pharmafarm.

Veniturile din activităţile de distribuţie şi retail din România au avansat cu 18,2%, la 149,7 milioane de euro. Calculată la valori în lei ale vânzărilor, creşterea s-a situat la 17,8%, la 663,6 milioane lei, potrivit unui raport financiar publicat miercuri de companie.

România a generat anul trecut, la nivelul grupului, 73% din veniturile diviziei de distribuţie şi retail.

Vânzările de medicamente ale grupului în România au stagnat anul trecut, la 28,7 milioane euro, în timp ce în lei au înregistrat un declin uşor, de 0,5%, la 127,4 milioane lei. Vânzările de contraceptive orale şi ale medicamentelor Cavinton, Mydocalm şi Fasconal au avut cea mai mare contribuţie la nivelul vânzărilor de anul trecut, se arată în raport.

Pe segmentul produselor pentru sănătatea femeilor, vânzările Gedeon Richter în România au urcat cu 8,2%, la 6,6 milioane euro. În lei, veniturile obţinute pe acest segment au avansat cu 7,3%, la 29,4 milioane lei.

Gedeon Richter a consemnat anul trecut costuri de 14,3 milioane lei (3,2 milioane euro) generate de taxa claw-back în România.

Pentru anul în curs, grupul farmaceutic estimează, potivit unui articol publicat de cotidianul ungar Portfolio, o scădere de 5% a vânzărilor din România, variaţie calculată la valorile în lei.

La nivel de grup, veniturile totale au crescut anul trecut cu 2,9%, la 1,18 miliarde euro, în timp ce profitul a urcat de peste două ori, la 174,6 milioane euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO