Retail&Agrobusiness

Vânzările grupului Agricola Bacău au crescut cu 6% anul trecut

Vânzările grupului Agricola Bacău au crescut cu 6%...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

04.02.2016, 14:39 625

Grupul Agricola Bacău, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa cărnii, a avut anul trecut o cifră de afaceri totală de 655,5 milioane de lei, în creştere cu 6% faţă de anul precedent, conform informaţiilor furnizate de companie.

Pe de altă parte, cifra de afaceri înregistrată de Agricola International, cea mai mare companie din grup care este activă în sectorul cărnii de pasări, a crescut cu 4% faţă de anul precedent.

Vânzările de carne de pasăre ale companiei Agricola Bacău au totalizat în volum, în 2015, 38.425 tone, cu 5% mai mult faţă de anul precedent (36.604 tone) şi cu aproape 4,5% în valoare, în condiţiile unei uşoare diminuări a preţului mediu (-0,69%).

„Performanţa economică a companiei a fost, în anul 2015, rezultatul unei execuţii foarte bune în operaţional, iar revenirea preţurilor principalelor resurse la niveluri mai rezonabile a ajutat la rândul său. Toate acestea, în condiţiile unei diminuări a preţului mediu cu câteva procente pe piaţa cărnii de pasăre, a influenţat în primul rând de scăderea preţului la carnea de porc. Vânzările AGRICOLA de carne de pui au crescut faţă de anul precedent şi datorită campaniei noastre integrate de comunicare”, a declarat Grigore Horoi, preşedintele Agricola.

Agricola producea în anul 2008 circa 16.000 de tone de carne, iar anul trecut a ajuns la volume totale de 38.000 de tone şi are în plan pentru acest an să depăşească pragul de 40.000 de tone.

Şi la celelalte categorii de produse Agricola a înregistrat creşteri. Astfel, la categoria mezeluri (salamurile crud-uscate şi preparatele fiert-afumate obţinute la Salbac SA, companie din cadrul Grupului de firme Agricola), cifra de afaceri a fost de 114,104 mil. lei, cu 22,5% mai mare decât în 2014, în condiţiile în care această piaţă a continuat săse contracte.

Ne consolidăm poziţia de lideri de piaţă în România la grupa salamurilor crud-uscate. Brandul Agricola este, în acest moment, lider pe segmentul de crude uscate din România, cu o evoluţie de la 7,1% cotă de piaţă valorică în 2009 la 20,8% în 2015 şi lider detaşat pentru cel mai cunoscut produs premium din România: Salamul de Sibiu (evoluţie de la 24,9% cotă valorică în 2009 la 51,8% cotă valorică în 2015, din total segment Salam de Sibiu comercializat pe piaţa internă). Anul trecut am vândut cu 39% mai mult Salam de Sibiu AGRICOLA decât în anul 2014”, a declarat Grigore Horoi.

Europrod SA, compania din Grupul de firme Agricola Bacău ce comercializează  semipreparate şi produse tip ready-meal, si-a menţinut anul trecut, cumulat, o cotă de piaţă de 19% în categorie. Astfel, în 2015, faţă de anul precedent, vânzările companiei Europrod de semipreparate şi produse ready meal au crescut cu 11% în valoare, în condiţiile unei creşteri a volumelor comercializate de 5,6%.

La ouă de consum, produse la Avicola Lumina Constanţa, s-a înregistrat o creştere cu 23% a cifrei de afaceri în 2015, respectiv o creştere de 15% a bucăţilor vândute (63,683 mil. buc.).

În 2015 Agricola a exportat 13% din producţia de carne de pui obţinută din fermele proprii, în principal în zona euro: Marea Britanie, Franţa, Austria, Germania, Italia, Malta, dar şi extracomunitar, în Macedonia şi Kosovo. De asemenea, 23% din producţia de semipreparate de la Europrod a plecat îţări precum Franţa, Danemarca, Marea Britanie, Malta. La salamurile crud-uscate produse la Salbac exporturile în 2015 au totalizat 8%, iar la salamurile fiert-afumate au însumat 19.6%, principalele pieţe de desfacere fiind Spania, Italia, Marea Britanie, Austria, Franta şi Grecia.

În acest an, bugetul de investiţii la nivelul grupului este de aproximativ 9 milioane de euro şi vizează modernizarea unor ferme aflate foarte aproape de oraşul Bacău, modernizare a unor noi hale în complexul Brad, unde a dezvoltat produsul Puiul Fericit.

„Aşteptăm creşterea cererii din piaţă pentru a demara acest proiect, este posibil ca acest lucru să se întâmple spre sfârşitul anului. Odată finalizat proiectul, vom avea o majorare de 25-30% a capacităţii de producţie pentru Puiul Fericit. La fabrica de salamuri crud-uscate am demarat deja din 2015 o investiţie de circa 3,5 milioane de euro în majorarea capacităţii de producţie, după ce în anul anterior am transformat o parte din fabrica de mezeluri fiert-afumate în fabrică de produse crud-uscate”, a încheiat preşedintele Grigore Horoi.   

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO