Retail&Agrobusiness

Viitorul comerţului stă în magazine în franciză. Micii comercianţi nu pot concura la preţ cu retailerii internaţionali

Manfred Litschka, director regional de vânzări al  TCC: „În Bucureşti comerţul online va creşte pentru că este convenabil, dar nu cred că va înlocui comerţul normal. Vrei să vezi cât de proaspete sunt merele, vrei să vezi carnea pe care o cumperi.

Manfred Litschka, director regional de vânzări al TCC: „În Bucureşti comerţul online va creşte pentru că este convenabil, dar nu cred că va înlocui comerţul normal. Vrei să vezi cât de proaspete sunt merele, vrei să vezi carnea pe care o cumperi.

Autor: Mădălina Panaete

28.01.2015, 07:05 1331
Jucătorii din comerţul modern au început să se concentreze pe magazine de dimensiuni mai mici ca urmare a tendinţei românilor de a merge la cumpărături mai des şi de a cumpăra mai puţin, iar numărul de locaţii de acest tip va creşte în perioada următoare în detrimentul hipermarketurilor.
 
„Oamenii nu vor să-şi mai petreacă toată ziua într-un magazin, aşa că preferă să meargă mai des la cumpărături şi să pună în coş mai puţine produse, doar cele de care au nevoie. Şi în plus, nu vor să mai meargă mult până la un magazin pentru că transportul e scump, chiar dacă acum preţul combustibilului s-a mai redus”, consideră Manfred Litschka, director regio­nal de vânzări în peste 25 de ţări, inclusiv Ro­mâ­nia, pentru TCC, una dintre cele mai mari companii din lume specializate în reali­za­rea de programe de fidelizare pentru lanţurile co­merciale.
 
TCC, o companie fondată în 1991 în Marea Britanie de patru antreprenori, a avut în 2013 o cifră de afaceri de peste un miliard de dolari.  În România, TCC este prezentă din 2008 şi a derulat programe în parteneriat cu OMW Petrom, Mega Image, Penny Market, Kaufland sau Metro.
 
TCC activează în 60 de ţări şi are circa 600 de angajaţi. Până în prezent, compania a conceput şi derulat peste 6.000 de programe de loialitate în toată lumea. În urmă cu aproxi­ma­tiv un an, TCC a inaugurat la Londra The Solution Creation Center, un centru care dispune printre altele şi de un magazin virtual şi unde se creează campaniile de fide­li­zare a clienţilor. Managerul spune că consu­matorul român nu este diferit faţă de cei din alte ţări din estul Europei, fiind sensibil la preţ. Stu­diile arată că, dacă înainte consu­ma­tor­ii ale­geau să-şi facă cumpărăturile în două maximum trei magazine din diferite reţele, acum cum­pără din cinci-şase, aşa că trec repede de la un magazin la altul.  „Toată lumea ce concen­trea­­ză pe preţ, iar astăzi retailerul A este cel mai ieftin, dar mâine poate fi B, iar poimâine cel mai ieftin poate fi în reţeaua C. Nu poţi fi întot­­deauna cel mai ieftin magazin, este imposibil.“

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO