Microberăriile, adică fabricile de bere artizanală, care în ţări precum Italia, Franţa, Cehia sau Spania au ajuns la câteva sute sau chiar mii de unităţi, încep să atragă tot mai mulţi antreprenori locali, astfel că numărul brandurilor produse în mici fabrici a ajuns la aproximativ şase.
Dacă unele branduri au fost pornite de la zero, altele, aşa cum este cazul Zăganu, au „reînviat“ din fabrici vechi.
Şase microberării - fabrici de bere artizanală care însă comercializează produsele şi în alte unităţi - funcţionează în prezent în România, conform datelor din piaţă, iar numărul lor ar putea creşte în următorii ani datorită apetitului tot mai mare al românilor pentru berea artizanală.
„Din informaţiile pe care le deţinem, în România sunt în prezent şase microberării“, spune Constantin Bratu, directorul general al Asociaţiei Berarii României, care reuneşte cei mai mari jucători de pe piaţa berii precum Ursus Breweries, Bergenbier şi Heineken, dar şi producători de malţ.
Conform datelor de la Registrul Comerţului centralizate de ZF, pe plan local sunt microberăriile Berarium (Clinica de Bere), Fabrica de Bere Bună (Zăganu), Fabrica de Bere Ursus din Cluj - Napoca, Matache Beraru’, Iosidoro (Nemţeana) sau Ninkasi (Sikaru).