Giganţii internaţionali Inditex (Zara), H&M şi C&A „guvernează“ piaţa europeană a modei şi fac regulile şi pe piaţa românească, unde au afaceri cumulate de aproape 1,7 mld. lei cu un total de aproximativ 175 de magazine. În umbra lor însă se dezvoltă alte sute de branduri locale şi internaţionale care reuşesc să obţină afaceri de sute de milioane fiecare.
În topul celor mai mari branduri din liga secundă se numără, potrivit datelor ZF, Kenvelo Grup, New Yorker şi Takko, fiecare cu un business de peste 100 mil. lei. Ele sunt urmate de nume precum LC Waikiki, Miniprix sau Orsay.
Ziarul Financiar a selectat 20 de branduri de modă locale şi internaţionale care se dezvoltă în umbra celor trei mari şi care au afaceri cumulate de 920 mil. lei cu peste 520 de magazine. Piaţa locală de modă este una dintre cel mai bine conturate, aici fiind prezente toate numele mari din segmentul mass-market, numărul retailerilor fiind comparabil cu cel de pe pieţele dezvoltate, unde puterea de cumpărare este mult mai mare în contextul în care salariul ajunge să fie şi de 5-6 ori mai mare decât media locală de 1.700 de lei net.