Piaţa distribuţiei produselor de larg consum (FMCG) a profitat anul trecut de creşterea consumului, astfel că majoritatea jucătorilor din acest segment au raportat afaceri mai mari. Top zece jucători a avut afaceri de 4,2 mld. lei, cu 9% peste rezultatul din 2014.
Multe companii au avut profituri în creştere anul trecut şi chiar multe dintre ele au văzut pentru prima dată câştigurile după mai mulţi ani de scăderi. Liderul pieţei Interbrands Marketing & Distribution a avut în 2015 o cifră de afaceri de 731 milioane de lei, în creştere cu 9% faţă de anul precedent, o contribuţie importantă la acest rezultat având-o parteneriatele cu producătorul de ţigarete Philip Morris şi cu producătorul înălbitorului Ace. În plus, Interbrands şi-a dublat anul trecut profitul net, până la peste 30 de milioane de lei.
Avans al businessului a avut şi grupul Aquila, controlat de doi antreprenori din Prahova. Cea mai mare companie din grup - Aquila Part Prod - a finalizat anul trecut cu un rulaj de 674 milioane de lei, în creştere cu 13% faţă de anul precedent.