Retail&Agrobusiness

ZF Live. Adrian Simion, Guido Coffee: Pariem pe Calea Victoriei, unde am investit 40.000 de euro într-o cafenea

Adrian Simion, acţionar al Guido Coffee: "Am făcut cursuri, am experi­men­tat în aceşti trei ani cu prăjitoria, am acu­mulat experienţă în acest timp şi  am vrut să o punem în valoare."

Adrian Simion, acţionar al Guido Coffee: "Am făcut cursuri, am experi­men­tat în aceşti trei ani cu prăjitoria, am acu­mulat experienţă în acest timp şi am vrut să o punem în valoare."

Autor: Bianca Dorobanţu

14.02.2017, 07:00 1610

Adrian Simion, antreprenorul care a pus bazele prăjitoriei de cafea Guido Coffee, şi-a extins afacerea, pariind pe Calea Victoriei, unde a investit 40.000 de euro în cafeneaua Fellow One Coffee, inaugurată pe 1 decembrie anul trecut.

"Am făcut cursuri, am experi­men­tat în aceşti trei ani cu prăjitoria, am acu­mulat experienţă în acest timp şi  am vrut să o punem în valoare. Guido Coffee este doar prăjitorie şi magazin, aco­lo servim cafea to go. Am vrut să adu­cem un suflu nou pe Calea Victoriei şi prin  designul pe care l-am adoptat, mai minimalist", a spus Adrian Simion, invitat la ZF Live.

Preţul unei cafele variază între 7 şi 12 lei, iar el spune că ar trebui să vandă 90 de cafele pe zi, pentru ca afacerea să nu fie pe pierdere. "Restul produselor contează, însă reprezintă 10-20% din ceea ce oferim. În primăvară-vară o să avem şi alte produse reci, pe bază de fructe. (...) O parte din echipamente le-am adus de la Guido. Am vrut să fim undeva pe langă Piaţa Victoriei. Nu a fost uşor să găsim spaţiu care să se preteze la ce voiam, am căutat pană am găsit ceva să fim încantaţi".

Maximul de vanzări a fost atins pe 4 februarie, cand a avut loc cel mai mare protest din Piaţa Victoriei, pe fondul tensiunilor politice existente. Adrian Simion livrează cafea atat pentru indus­tria HoReCa, cat şi pentru oamenii pa­sio­­naţi de cafea. "În piaţă sunt pre­ţuri mai mari, însă ne adresăm într-o bu­nă mă­sură şi cafelei to go, la pachet, este o zonă în care sunt destul de multe bi­ro­uri, vrem ca oamenii să bea o cafea mai bună".

Antreprenorul importă cafea din Anglia, însă şi din alte ţări precum Etiopia, unde sunt produse cafele cu diferite arome, fructate sau florale.

El spune că încet-încet, şi obişnuinţele de consum ale oamenilor în materie de cafea se schimbă şi sunt preferate cafelele mai puţin amare.

"Am făcut sesiuni de degustări gratuit, doar cu înscriere, care nu constau doar în degustarea efectivă a cafelei, dureaza trei ore, se numeşte cupping, este metoda profesionistă de a degusta cafea. În afară de degustat, povestim ce inseamnă cafeaua, cat de important e fiecare pas. Degustarea a fost modul în care a aflat cea mai multă lume de noi".

Perioada recomandată pentru consum în ce priveşte cafeaua este între 5 şi 21 de zile de la data prăjirii, în opinia lui Adrian Simion, iar cafeaua deja măcinată care se găseşte în supermarketuri este "un compromis".

Oameni care să lucreze în industria cafelei se găsesc destul de greu, pentru că mulţi au ales să plece în afara ţării.

"Am fost surprins de cat de bine se mişcă romanii în restaurante în alte ţări şi cat de profesionişti sunt. Angajatul trebuie să fie un om de calitate, să-l pregăteşti şi să creeze un spirit de echipă, nu vedem angajaţii ca roboţi care doar prepară, contează interacţiunea cu consumatorul. (...) Am angajat trei oameni, au fost într-o perioadă de trei luni de training, este o provocare, oamenii îşi doresc altceva, vor să se mute, să-şi deschidă ei afaceri".

În ultimul timp, atat în SUA, cat şi în Europa Occidentală, s-au deschis multe cafenele, care se bazează pe calitatea produselor, iar consumatorii au început să-şi îndrepte atenţie către acele locuri unde primesc cafea de calitate, a mai menţionat el.

Şi Romania este vizibilă din punctul de vedere al cafelei de calitate, mulţi participanţi caştigă competiţii mondiale în industria cafelei şi sunt bine văzuţi în afara ţării.

Adrian Simion spune că în afară de Bucureşti, şi marile oraşe au cafenele de specialitate, în Cluj-Napoca piaţa fiind deja dezvoltată.

Pe viitor, Adrian Simion îşi propune să să mută prjitoria Guido COffe într-o nouă locaţie, să aducă echipamente mai mari şi să vandă şi mancare.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO