Retail&Agrobusiness

ZF Live. Andrei Răducan, cofetăria Sweet Moments: Totul a pornit de la curaj. Într-un an şi jumătate am ajuns la o afacere de 120.000 de euro

Autor: Corina Zamfir

19.12.2016, 00:05 910

Sweet Moments, o cofetărie cu o cifră de afaceri de 100.000 – 120.000 de euro pe an şi o marjă de profit de 15%-20%, îşi propune pentru anul 2017 să deschidă o nouă locaţie şi să îşi dezvolte zona de online. Fondată în urmă cu un an şi jumătate, cofetăria cu laborator propriu are două locaţii deschise în Bucureşti, una dintre ele fiind inaugurată în urmă cu o săptămână pe strada Luterană din Capitală.

„Totul a pornit de la o pasiune şi un curaj nebănuit de a intra în zona de antreprenoriat, după opt ani şi jumătate de multi­na­ţională, marketing, zonă finan­ciară. (…) Am des­chis cofetăria pur şi simplu şi am mers pe evenimente. Am avut eve­ni­mente de nuntă, botez chiar şi eve­ni­mente în zona de corporate; timid, cu paşi mici, dar poate că aceştia sunt cei mai buni la început“, a declarat Andrei Răducan, fondator al Sweet Moments, în cadrul emisiunii de business ZF Live.

Sweet Moments, care are un total de şapte angajaţi, a abordat o strategie diferită faţă de majoritatea concurenţilor săi. „Când am luat decizia să deschidem cea de-a doua locaţie, am luat în considerare ideea de a merge către o zonă comercială puternică, un mall din Bucureşti. însă ne-am dorit pentru clientul nostru o experienţă diferită şi ne-am îndreptat către un spaţiu stradal“, spune Andrei Răducan.

Comparând preţurile pentru chiria dintr-un mall şi cea dintr-o zonă stradală, Andrei Răducan a ajuns la concluzia că de fapt a fost un avantaj să aleagă zona stradală.

„Chiria pe care o avem acum este sub jumătatea unei chirii din mall. Discuţiile avansate pe care le-am avut cu un mall din Bucureşti au condus la preţul de 2.550 de euro pentru 50 mp pe lună. Spaţiul pe care îl avem acum l-am găsit la un preţ foarte bun. Este vorba de 1.100 de euro pentru 75 mp, spaţiu cu etaj unde avem şi măsuţe“, a adăugat el.

În cofetăria pe de strada Luterană s-a investit o sumă de 35.000 de euro, sumă ce s-ar putea amortiza în doi ani.

Însă cea mai mare problemă cu care s-a confruntat Andrei Răducan a fost lipsa personalului specializat. „În zona de resurse umane am avut cele mai mari dificultăţi. Şcolile de profil, clasele pentru ajutor de bucătar se închid sau s-au închis deja“, spune fondatorul Sweet Moments. „Am preferat să luăm oameni fără experienţă şi să-i învaţăm noi după reţetele noastre astfel încât produsele să iasă aşa cum ne-am obişnuit clienţii“, adaugă el.

De asemenea, zona de legislaţie i-a provocat dificultăţi lui Răducan, regulile pe care trebuie să le îndeplinească pentru a putea deschide o cofetărie nefiind la îndemâna oricui. El şi-ar fi dorit să existe o listă pe un site în care să se publice toate documentele necesare. „Sunt atât de multe autorizaţii pe care efectiv nu le ştii şi trebuie să accesezi o firmă conexă, de servicii, care umblă cu hârtiile, ceea ce înseamnă costuri în plus“, spune Andrei Răducan.

În anul 2017, Sweet Moments îşi propune să dezvolte zona de online. De asemenea, Andrei Răducan ia în considerare şi posibilitatea de a deschide o altă locaţie în cazul în care lucrurile vor decurge aşa cum şi-a propus.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO