Retail&Agrobusiness

ZF Live. George Sotiroulis, Bruno Pati-Bar: Cum faci 300.000 euro din îngheţată, ciocolată, supe şi salată

Autor: Bianca Dorobanţu

26.07.2016, 00:05 1315
Românii nu mai sunt la fel de conservatori în ceea ce priveşte consumul de produse alimentare, indicii în acest sens fiind schimbarea gusturilor când vine vorba de cumpărarea unui sendviş sau a unei îngheţate.
 
„Faţă de acum zece ani, când ciocolata cu lapte şi sendvişurile clasice erau în topul preferinţelor, acum le-au luat locul ciocolata neagră şi sendivşurile cu raţă şi sos de portocale“, a spus la ZF Live George Sotiroulis, de la Bruno Pati-Bar, business din domeniul alimentar sub umbrela căruia funcţionează şi ciocogelateria Venchi, unitate care s-a mutat de pe Calea Victoriei în clădirile de birouri City Gate. Odată cu mutarea a avut loc şi o regândire a conceptului, de la design până la reţete şi inclusiv nume.   
 
Venchi face parte din grupul Eataly, un grup din Torino specializat în promovarea şi comercializarea produselor gastronomice italiene la nivel global. „O parte din furnizorii acestui concept deja ne-au solicitat serviciile pentru piaţa din România, să aducem diverse branduri, cum ar fi o gamă de trei-patru sucuri de la Portofino.“
 
Cele mai vândute produse în vara aceasta de Bruno Pati-Bar sunt îngheţatele cu un mix de alune de pădure de Piemonte şi ciocolată cu lapte, apoi sorbeturile de fructe precum zmeură, căpşune şi fistic, urmate de cremele de castane, ghimbir şi scorţişoară, spune George Sotiroulis.
 
Alte produse preferate de clienţii Bruno Pati-Bar sunt felurile italieneşti precum salata Capresse, sosurile, pui cu pesto şi pui cu guacamole.
 
Gelateria comercializează de la îngheţată şi 300 de sortimente de ciocolată până la băuturi alcoolice. Reţetele îngheţatei sunt italieneşti, făcute din ingrediente care se găsesc şi în România, de către un bucătar român.
 
„Mixul ingredientelor se face într-un anumit fel, ingredientele sunt de o anumită calitate, ne bucurăm pentru că putem să cumpărăm din România smântâna, ouăle şi fructele.“
 
Bruno PatiBar are zilnic aproape 200 de clienţi şi ţinteşte către 300 sau 400.
 
„Obiectivul nostru este să ajungem undeva la 10% din numărul total de oameni care lucrează în cele două clădiri de la City Gate“, spune Sotiroulis.
 
Gelateria cuprinde mai multe business-uri în aceeaşi locaţie, în funcţie de momentele zilei.
 
„Dimineaţa avem cafea take-away şi patiserie, apoi business de prânz cu mâncare - salate, sandvişuri şi supe. La 16.00  începe business-ul de după-amiază şi se termină la 18.00-19.00. Business-ul de seară este un business dulce, cu prăjituri, îngheţată, băuturi alcoolice“
 
Astfel, suma de pe bonul mediu se încadrează între 10-15 lei dimineaţa, iar seara poate ajunge şi la 100 de lei.
 
Investiţia în noua locaţie se ridică la 80.000 de euro, iar pe lista negocierilor pentru deschiderea altor noi locaţii mai sunt alte trei clădiri de birouri şi un mall.
 
Cifra de afaceri estimată, odată cu noua locaţie a gelateriei este între 300.000 şi 500.000 de euro, cu un profit de 20%.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO